Африканський богослов про неприйнятність трайбалізму в Церкві
  • Срд, 21/02/2018 - 14:59

«Коли в Католицькій Церкви, суть якої означає сопричастя, братерство, єдність, члени починають ділитися з огляду на етнічні й племінні питання, ми повинні серйозно запитати себе: чи ми дійсно зрозуміли значення нашого часу та нашої віри?» – наголошує африканський богослов Дональд Заґоре з Товариства Африкаських Місій, коментуючи в інтерв’ю для інформагентства «Fides» ситуацію, що склалася в нігерійській дієцезії Ахіари.

Згадані події розпочалися в цій церковній структурі наприкінці 2012 року, призвівши до нещодавньої відставки єпископа, якого місцеві священики та вірні відмовилися прийняти, як свого ієрарха, вважаючи його «чужим» на своїй землі. «На жаль, – зауважує о. Заґоре, – бачимо, що кров культурної, етнічної, племінної приналежності залишається сильнішою від священної води Хрищення».

На думку місіонера, поняття Церкви як «Божої родини» часто здається позбавленим змісту. «Ми дедалі більше віддаляємося від “Церкви, як Божої родини” до племінної Церкви. І слід рішуче наголосити, що таке настановлення не має нічого спільного з християнським», – сказав він, додаючи:

«Трайбалізм жодним чином не є притаманним Церкві Ісуса Христа. Єдиною цінністю в ній є бажання служити Богові, піддаючись Його волі, волі, яка об’являється словами любові та співжиття. Як Христос, ми повинні категорично відмовитися від того, щоб дозволити полонити себе племінними чи етнічними зв’язками, але бути відкритими на вселенське, на кожну людину, не зважаючи на її культурне, расове чи етнічне походження».

У цьому контексті богослов нагадує слова святого Павла, що «у Христі нема ні юдея, ні грека, ні раба, ні вільного, ні чоловіка, ні жінки, бо всі ви – одно в Христі». На його думку, саме в цьому напрямку слід невідкладно зосередити ефективну душпастирську працю.