Архиєпископ Чупіч прокладає для розлучених і геїв шлях доступу до Причастя
  • Срд, 21/10/2015 - 21:04

Архиєпископ Блейз Чупіч з Чикаго, котрого Папа Франциск особисто запросив до участі в Синоді про сім'ю, на прес-конференції у Ватикані сказав, що совість є "непорушною" і що він вважає, що розлучених та поновно одружених пар можна було б допустити до прийняття таїнств, якщо вони "приймуть рішення" робити це "в добрій совісті" - таке богословське міркування він висловив у відповідь на запитання чи це також стосуватиметься гомосексуальних пар. 

Під час тривалого брифінгу Архиєпископ схвально висловлювався про так звану "пропозицію Каспера", відповідно до якої розлучені і поновно одружені пари католиків у певних випадках допускали б до Причастя. Чупіч також додав, що роздав книжку Каспера "Євангеліє сім'ї" усім священикам своєї єпархії.

Він також розповів, що регулярно зустрічається в Чикаго з парами такого типу, а також із представниками гей-спільноти.  На запитання подати конкретний приклад того як він може супроводжувати розлучених і поновно одружених у їх прагненні приймати таїнства, Чупіч відповів: "Якщо люди приймуть рішення у добрій совісті, то нашим завданням є допомогти їм просуватись в цьому і поважати їх рішення. Совість непорушна, і ми повинні поважати їх рішення, я так роблю завжди".

У відповідь на запитання "LifeSiteNews" про те, чи його пропозиція щодо супроводу до "Таїнства" людей, які мають чітку вказівку совісті так чинити стосується також пар геїв, Чупіч відповів ствердно.

"Я вважаю, що геї також є людьми і мають совість. І моїм завданням, як пастиря, є допомогти їм розрізнити якою є Божа воля, з точки зору морального вчення Церкви, і водночас допомагати їм впродовж періоду розпізнання, щоб зрозуміти до чого Бог їх кличе в цей момент", - сказав він. - "Це для усіх. Я вважаю, що ми маємо переконатись, що не відкидаємо якусь групу, наче вони не є частиною людської сім'ї, наче для них існує інший набір правил. Це було б великою помилкою".

Католицька Церква навчає, що особа "повинна завжди дотримуватись певних суджень своєї совісті" і водночас повинна бути формована "Словом Божим" і "авторитетом Церкви та її вчення" робити судження, "відповідно до істинного добра, задуманого Творцем".

"Совість може залишатись в незнанні чи робити помилкові судження. Таке незнання чи помилки не завжди є вільними від провини", – йдеться в Катехизмі Католицької Церкви.

Щодо пропозиції кардинала Каспера, Чупіч сказав: "Я вважаю, що він добре обгрунтував свою пропозицію, вона є багата в богословському плані... Я відкритий на її розгляд... Ми не можемо ігнорувати той факт, що є багато людей, які відчувають себе у безвиході, і ми маємо шукати спосіб, щоб наблизитись до них".

Чупіч також додав, що необхідно шукати способів, щоб цих людей не лише супроводжувати, але інтегрувати і примирюватись з ними.

Пропозицію Каспера скритикували вірні лідери Церкви, як наприклад, кадинал Берк, котрий назвав її "серйозною помилкою", оскільки вона припускає, що доктрина і душпастирська практика суперечать одна одній.

"Душпастирська практика існує для того, щоб допомагати нам жити істиною віри, жити доктриною віри у нашому щоденному житті. Між ними не може бути суперечності", - сказав кардинал Берк в інтерв'ю для LifeSiteNews.

В свою чергу кардинал Марк Уелле також скритикував Каспера, пропозиція якого є результатом помилкового розуміння Божого милосердя. "Справою Церкви не є бути більше чи менше "милосердною" стосовно осіб в нерегульованих ситуаціях, а серйозно ставитись до істини таїнств (дарів Нареченої) і їх місійного виміру", - написав кардинал Уелле у своїй нещодавно опублікованій книзі про шлюб і сім'ю.

Архиєпископ Чупіч, після свого призначення єпископом Споукейну в 2010 році, отримав репутацію одного із найбільш "прогресивних" єпископів в єпископаті США. Минулого року Папа Франциск перевів його керувати Архиєпархією Чикаго, яку раніше очолював консервативний кардинал Френсіс Джордж.

У 2011 році Чупіч, тоді ще єпископ Спойкейну, заборонив священикам своєї єпархії брати участь у молитовній ході "40 днів для життя", яку щопівроку влаштовують про-лайф активісти. Його реакція на нещодавнє рішення Верховного Суду США ввести нове визначення подружжя стосувалась в основному засудження дискримінації гомосексуалістів, аніж критики встановлення одностатевих "шлюбів".

Катехизм Католицької Церкви вчить, що гомосексуальні акти є "насправді невнормованими" і що "за жодних обставин не можуть бути погоджені", оскільки противляться Божому плану щодо сексуальності.

"Вони противляться природньому закону. Вони закривають статевий акт на дар життя", - йдеться в Катехизмі.

Католицька Церква навчає, що ті  особи, які хочуть приступити до Святого Причастя, яке католики вважають справжніми тілом і кров'ю Ісуса Христа, повинні бути в стані освячуючої ласки і вільними від важких гріхів, які відрізають людську душу від Божої благодаті.

"Кожен, хто вчинив важкий (смертельний) гріх, не може приступати до Причастя, не отримавши перед тим відпущення у таїнстві покаяння", – йдеться в Катехизмі. Св. Павло у посланні до Коринтян пише, що той, хто приймає Причастя "в недостойний спосіб" є "винний в оскверненні тіла і крові Господніх" і таким чином "стягують на себе суд".

«LifeSiteNews» запитали в кардинала Берка, що б мали робити вірні, якщо б Отці Синоду прийняли єретичну позицію щодо гомосексуалістів і розлучення. На це кардинал відповів, що вірним слід триматись близько до Ісуса: «Ми маємо йти за нашим Господом Ісусом Христом. Він є нашим Вчителем. І усі ми маємо бути покірними Йому і Його слову, починаючи від Святішого Отця та єпископів. Якщо ж єпископ чи священик, чи будь-хто, проголосять щось, що буде противитись істині нашого Господа Ісуса Христа, яку нам передає Церква, ми повинні слідувати за Христом»,

«Людям, які дуже переживають через те, що в ці часи є дуже багато замішання і приголомшливих тверджень про віру, я скажу, що нам слід зберігати спокій. В Католицькій Церкві ми маємо авторитетне вчення, яке виражене, наприклад, в Катехизмі Католицької Церкви, і нам просто треба вивчати його глибше, палкіше дотримуватись його, і не дозволити відвести себе в сторону помилкового вчення, звідки б воно не походило»,– сказав кардинал Берк.