Чи є в ісламі насильство? Коментар о. Саміра Халіла Саміра до висловлювань мусульман
  • Пон, 29/08/2016 - 13:29

 «Справжній іслам - це терпимість і мир: ніякого зв'язку або сприяння ІДІЛ»: ці слова вимовив на Мітингу дружби народів в Ріміні Великий муфтій Хорватії Азіз Хасанович. У ті ж хвилини король Марокко, звертаючись до співгромадян, закликав їх боротися з ненавистю рука об руку з євреями і християнами.

За кілька днів до цього в листі до Папи Франциску Великий аятола з іранського Кома подякував Св. Отця за те, що він проводить відмінність між ісламом і тероризмом.

«Все це обнадійливі знаки, які втілюються в дії»: так коментує ці висловлювання відомий ісламознавство священик-єзуїт Самір Халіл Самір. Він переконаний, що значна частина мусульман згодна з вищесказаним, вони не хочуть війни і не хочуть тероризму. Однак, наголошує отець Самір, в Корані все ж є слова про насильство, і на початку 7 століття насильство було частиною традиції бедуїнів і застосовувалося для виживання. Таким чином, «те, що думка більшості мусульман повністю протилежна тероризму, - це вірно, це факт, але, з іншого боку, неправда, що в ісламі немає ніякого насильства. Можна сказати, що присутні обидва аспекти.

Нарешті, коли мусульмани в цілому говорять, що Даіш (ІДІЛ) і тероризм не є ісламом і не мають відношення до мусульман, - це неточно ». Отець Самір виділяє, з одного боку, той безперечний факт, що більшість мусульман не хочуть насильства. Тому багато мусульман вже давно пропонують по-новому витлумачити Коран і традицію, помістивши його в історичний контекст, - так само, як ми, християни, робимо зі Старим Заповітом: «Ми читаємо його сьогоднішніми очима і з сучасним мисленням і говоримо: все це - для минулого ».

Багато мусульман дотримуються тієї ж думки про іслам, стверджуючи, що його не можна розуміти буквально, але слід тлумачити. Вони «прагнуть до миру, хочуть його, але, на жаль, не всі», - підводить підсумок отець Самір.

На даний момент мусульмани мають мужність дистанціюватися від тероризму, однак, вважає отець Самір, часто лише на словах. Так, в Європі вони кажуть, що тероризм не має відношення до ісламу, але необхідні інші слова, необхідно боротися з тим тероризмом, який надихається ісламськими текстами і називає себе ісламом. «Легко говорити красиві слова, - вважає католицький ісламознавець. - Але те, чого ми потребуємо, - це вчення, абсолютно протилежне до насильства, і воно повинно бути задекларовано в книгах, в освіті, в документах і в фактах ».

Таким чином, в першу чергу мусульмани повинні діяти на рівні виховання і освіти, переконаний католицький ісламознавець священик Самір Халіл Самір.