Хроніки Синоду: Голоси усього світу
  • Птн, 09/10/2015 - 17:55

Як повідомляє прес-секретар Святого Престолу на прес-конференції, кардинал Лоренцо Балдісеррі оголосив на початку сесії Отцям Синоду, що комісія з 10 чоловік, призначеної Папою для підготувки Relatio finalis, буде розширена.

Ломбарді також заявив, що Папа Франциск вважає доцільним виступити на початку засідання, заявивши, що нинішній Синод є продовженням попереднього. Вона полягає в тому, що окремі групи (circoli minori), беруть до уваги також три офіційні документи Синоду в 2014 році, тобто Relatio sinodi, і промову Папи Франциска на початок і завершення Синоду в 2014 році. Папа Римський також зазначив, що не слід судити про роботу цього Синоду в ключі теорій змови (hermeneutica conspirativa), і пам'ятати, що уділяти Святе Причастя, тим, хто розлучився і живе цивільним шлюбом -  не єдина проблема цього Синоду.

Потім слово мали Отці Синоду з різних країн (кардинали, єпископи, ченці), чиї виступи можна резюмувати наступним чином:

Нігерія - сім'я є постійним джерелом оновлення Церкви і світу. У ній ми вчимося людської солідарності. У ній вирішується сьогодення і майбутнє людства. У ній вирішується теперішнє і майбутнє людства. Тоиу треба зміцнювати усвідомлення того, що становить суть родини.

Бразилія - ​​У сім'ї ми вчимося таких цінностей, як мирне формування відносин і життя в спільноті, які допомогають у більш зрілий спосіб функціонувати в суспільстві. Сім'я не тільки передає життя, але це також місце, де будується ідентичність кожної людини. Коли вона слабка - ослаблюється також її суспільний внесок. Відповідальні за життя суспільства повинні поважати материнство, надаючи цьому реальне вираження через сімейну політику, сприяючи молодим парам у купівлі власних будинків.

Білорусь - Необхідно забезпечити релігійну освіту для дітей, хочаби влаштовуючи «недільні школи». Ми повинні рахуватися з тим, що батьки часто не хочуть бути першими вихователями своїх дітей у вірі. Пішли в минуле ті дні сімейного підтримки; бракує свідоцтв батьків. Не потрібно відкидати традиційних методів, але в той же час пастирського піклування про сім'ю в широкому обсязі.

Україна - Під час переслідування віра збереглася в наших сім'ях. Це місце,де священики знайшли притулок на ніч святкування "Світових Мас". Сім'я врятувала церкву; Сьогодні Церква повинна зберегти сім'ю. Необхідно підтвердити вчення Церкви про сім'ю, особливо Папи Павла VI, а також дуже багате - і досі незбагненне до кінця - вчення св. Папи Римського Йоана Павла II.

Гуана - Спільнота підтримки африканської сім'ї. Проблема в тому, що іслам дозволяє полігамні сім'ї. Як в такій ситуації  допомогти католицьким парам?

Конго - У традиційних місцевих віруваннях подружжя укладається в кілька етапів. Це включає також процес ініціації (Не співжиття). Чи належить враховувати ці традиції у світлі Євангелія Христового?

Італія - Церква є експертом з людини (Папа Павло VI сказав на ООН 10/04/1965: "La Chiesa esperta в Umanità"). Церква Учителька, яка говорить мовою матір′ю. Сьогодні ми їдемо дорогою, якої ще не знаємо. GPS-вказує шлях до кінця, навіть якщо на ній зустрінемо перепони. Таким внутрішнім GPS може стати сповідь, принаймні один раз на рік, що призведе до примирення. Необхідність критеріїв до сповіді.

Канада - Необхідним є пастирське перетворення. Ми повинні домогтися успіху; "Ні" - культурі виключення тих, чиї шлюби розпалися, і для гомосексуалістів. Залучати їх в житті Церкви; Вони є частиною нашої людської сім'ї.

Угорщина - Треба наполегливо підкреслити, що сила походить від Бога. Сьогодні сім'я перебуває під атакою лукавого. Не можна не помітити підступної сили. Св. Павло вказує на методи духовної війни "І ви, пани, чиніть їм те саме: облиште погрози і знайте, що як для них, так і для вас є Господь на небі, який не зважає на особи.Нарешті кріпіться в Господі та в могутності його сили.Одягніться в повну зброю Божу, щоб ви могли дати відсіч хитрощам диявольським. Нам бо треба боротися не проти тіла й крови, а проти начал, проти властей, проти правителів цього світу темряви, проти духів злоби в піднебесних просторах.Ось чому ви мусите надягнути повну зброю Божу, щоб за лихої години ви могли дати опір і, перемагаючи все, міцно встоятися.Стійте, отже, підперезавши правдою бедра ваші, вдягнувшись у броню справедливостиі взувши ноги в готовість, щоб проповідувати Євангелію миру. А над усе візьміть щит віри, яким здолаєте згасити всі розпечені стріли лукавого"(Еф 6,10-16).

Угорщина - У звичайній родині молоді працюють, і батьки мало перебувають із дітьми, літні люди часто відкинуті в бік. Молодим приклади і досвід з минулого, здається марним; бабусь і дідусів не слухають. Громадський простір створює культуру, засновану на враженнях і емоціях. Потрібно створити простір контакту між поколіннями.

Бурунді - постмодерністські ідеології представляють потреби Церкви як ярма. Тим часом, багато сімей, які отримують їх, живуть щасливо. Необхідне глибоке і постійне формування під духовним наглядом шлюбів і сімей. Важливою є серйозна підготовка введення таїнства шлюбу. Криза шлюбу пов'язана з кризою віри.

Бельгія - Пам'ятати про сім'ї біженців та іммігрантів, серед яких багато неповних сімей. Виявляти їм солідарність через діяльністі Карітас. Для догляду за ними призначити постійних дияконів. Потрібно допомагати не тільки християнам. Стиль служінню родинам хай надає милосердя.

Італія - ​​Сім'я терпить кризу, яку можна переживати по-різному. Я бачу три варіанти: турбота про відносини між поколіннями, турбота про взаємозв'язок між сім'єю і навколишнім середовищем і турботи про взаємозв'язок між сім'єю та суспільством. Міністерство має звернути увагу на мову простого для всіх, щоб зрозуміти.

Ліберія - У нашій країні переважає економічна нерівність і корупція, відсутність справедливого розподілу багатства, є несправедливість, руйнує навколишнє середовище, відсутність води, багато років громадянської війни. У цій реальності Церква близька до сімей.

В'єтнам - Потрібно дбати про сім'ю сім'ї в біді. Показувати їм милість і не залишати за межами спільноти. У той же час, пам′ятати про Misterim Crucis; щасливі сім'ї не без страждань. Слід підкреслити, що головною в шлюбних та сімейних проблемах є відсутність віри.

США - У ході обговорення Синоду відчутні дві протилежні тенденції - підкреслювання, в інструментальний спосіб, труднощів шлюбів та пошуки світла Божого і духовної сили. Необхідно, щоби всі ми - і Отці Синоду і сім'ї - виказали більше впевненості в тому, у що вірить Церква. Важливим є чеснота надії. Важливо залишатися в благодаті.

Ватикан - не піддаватися сучасній соціально-культурній ситуації, розглядати її як locus theologicus. Ми також повинні знати, що є дві протилежні підводні камені: ідолопоклонство свободи та ісламського фундаменталізму. Основоположним має бути дух істини, здоровий глузд. Ми повинні підтримувати "прозріння" сім'ї, піклуватись, щоби показати їй красу і глибину як в людини і в надприродньому. Ми також повинні підтримувати рухи і спільноти сімей.

Франція - Не варто забувати, що слідування пануючим ідеологіям призвело до двох трлн. жертв тоталітарних режимів. Ви не можете мати хороші сім'ї, коли їм не вистачає взаємної довіри. Віра і взаємна довіра і вірність Ісуса аж до хреста є реальним шляхом до щастя в сім'ї і сповнення через неї своєї місії в Церкві. Ми повинні також залишатися вірними спадщині рідної культури, спираючись на неї, її розвиток та переході до наступного покоління.

Нікарагуа - Теорія гендеру не пов'язана з гідністю і людським щастям. Ця теорія корисна для ліберальної фемінізму, породжена силою, яка прагне знищити творчий задум Бога, зруйнувати сім'ю. За її словами, кожен бог для себе. Ви повинні вірити, щоби протистояти масштабним атакам мас-медіа.

Англія й Уельс - слід остерігатися спокуси перев'язки ран без попереднього лікування. Перша частина дискусії надто зосереджена на труднощах в сім'ї. Між тим, більшість людей хочуть говорити про свою любов до сім'ї. Звернімо більше уваги на радість, яка приходить від сімейного життя.

Буркіна-Фасо - Сім'я переживає кризу сьогодні. Не вільно руйнувати сім'ю. Вона є природним і необхідним місце, де людина може реалізуватись. Під час підготовки майбутні священики повинні бути ретельно підготовлені, щоби супроводжувати подружні пари і сім′ї. Африканські традиційні цінності очікують від Синоду зародків зцілення.

Домініканська Республіка - Є випадки, коли люди не приймають присягу, але живуть разом усе своє життя. Іноді після хрещення у зрілому віці одні хочуть підтверджувати обітницю, а інший не хоче. У таких ситуаціях важливе проголошення керігми. Корисним виявляється життя в малих громадах. Щоб допомогти таким парам необхідний пастирський план; Дія всієї Церкви.

Венесуела - Секуляризм йде проти Бога і проти християнства. Він намагається послабити християнство, руйнуючи концепцію і відчуття гріха, запустивши культу свободи без посилання на істину. Я хочу, щоби це включили до остаточного тексту Relacji końcowej. Потрібно поліпшити пастирське піклування про шлюб та сім'ю, і відродити місіонерське завзяття.

Уганда - У нашій країні тривають етнічної війни, є насильство в сім'ї, багатоженство, розлучення, дискримінація дівчат. У відповідь на ці ситуації наша помісна церква припускає наявність жінок у духовному житті громади. Ми підкреслюємо, що звільнення не звільняє жінок від сімейних обов'язків. Ми вчимо, що дух Євангелія в рівній мірі відноситься як до чоловіків, так і до жінок.

Ефіопія - Велика проблема нашої місцевої Церкви біженці та іммігранти. Від війни і злиднів, вони біжать до Європи. Ми переживаємо трагедію тих, хто залишився. Моя порада: нехай країни приймають цих біженців. Нехай стежать, щоби поважалися права іммігрантів. Місцеві церкви нехай піклуються про них духовно і доводять свою доброту.

Габон - Ніхто не є самодостатнім. Відвідування ув'язнених не є акцептом за свої злочини. Молитва "Отче наш" і "Радуйся, Маріє" є настільною книгою життя подружнього і сімейного життя, а заразом - шлюбного і сімейного служіння.

Італія - ​​Роз'єднаність богословської доктрини ускладнює пастирську опіку. Важливо брати до уваги характер сакраментального шлюбу. Природний Шлюб також відноситься до того ж Божого плану. Євхаристія повинна розглядатися в контексті сакраментального заповіту з Богом. Треьа уникати піддавання вимогливому менталітету світу.

Німеччина - Коли я був у Китаї, я спостерігав, як багато укладених шлюбів бажають внутрішньої свободи, бо про шлюб вирішують батьки. У Німеччині люди в [повторних] зв`язках очікують повернення до повного сакраментального життя. Різноманітність ситуацій вимагає рішень на рівні країн і регіонів.

Канада - Я хочу звернути увагу на становище жінок в Церкві. Дискримінація продовжується після 30 років. Писання не дає права панування чоловіка над жінкою. Слід приділяти більше місця на відповідальних посадах жінкам з єпархіальних канцелярій і в Римській курії і дозволити жінкам бути дияконами.

Ватикан - Треба бути дуже обережними у підході до підготовки до таїнства шлюбу. Віра як і раніше необхідна, щоб увійти до таїнства шлюбу. Таїнство шлюбу вимагає справжньої віри, присутньої в житті наречених. беручи до уваги нинішню ситуацію, необхідно серйозно ставитися до катехуменату, який невіруючих буде вести до віри, пробудить віру в тих, у кого вона ослабла і поглибить віру тих, хто живе нею щодня.