"Євангеліє від Матея" Пазоліні оцифровано Ватиканською фільмотекою
  • Срд, 23/07/2014 - 20:39

16-міліметрова чорно-біла плівка, яка зафіксувала шедевр Пазоліні «Євангеліє від Матея», багато років перебувала в архівах Ватиканської фільмотеки. У 2005 році в ході періодичної перевірки матеріалів на ній були виявлені неминучі ознаки старіння, особливо втрата яскравості та зниження насиченості зображення. Спочатку було вирішено замінити круглі металеві коробки, в яких зберігалися бобіни, щоб уникнути подальшого пошкодження плівки від окислення. На щастя, минулої зими вдалося повернути фільму його первозданної пишності. Більше семи місяців реставратори вручну очищали кожну з чотирьох котушок плівки, покритої подряпинами і плямами. Після ретельної ручної обробки півтора кілометрів кінострічки плівка була занурена у відновлюючу рідину, яка надала їй додаткової еластичності й усунула плями, що залишилися. Потім фільм був перенесений на цифрові носії та завдяки телекінопроектору фахівці покращили зображення, виправляючи дрібні дефекти. Закінчена робота по-новому ожила на великому екрані й галерея безлічі прекрасних крупних планів знову донесла до глядачів хвилювання персонажів, які являють собою осердя всього фільму: Пресвята Діва Марія, апостоли, багато чоловіків і жінок на тлі історії, сповненої самотності й братерства, в центрі якої знаходиться Христос – Богочоловік, який усвідомлює Свій тягар і пов'язану з цим жертву.

Саме цьому знаменитому фільму присвячена спеціальна виставка, яка в з 21 липня по 9 листопада в Національному музеї Середньовіччя і сучасного мистецтва в стародавньому місті Матера на півдні Італії. Її назва – «Пазоліні в Матері. 'Євангеліє від Матея п'ятдесят років по тому. Нові методи зображення: мистецтво, кінематограф, фотографія». Кураторами експозиції виступили голова Департаменту історичної та художньої спадщини області Базіліката Марта Рагодзіно і директор Музею сучасної скульптури в Матері Джузеппе Аппелла. Розділена на шість секцій, захоплююча мультимедійна виставка розповідає про історію та зйомках цього знаменитого фільму, а також про культурну та творчу атмосферу того часу. Головною метою ініціативи є висвітлення процесу створення шедевру і його зв'язок з Матерою, яка влітку 1964 року –  під «люто древнім сонцем» – ненадовго перетворилася на Єрусалим двотисячолітньої давності.