Існує необхідність створення єдиної української церкви, – глава УГКЦ
  • Суб, 07/04/2018 - 11:12

Є певна потреба у створенні єдиної помісної української церкви київського християнства, яка б донесла до сьогодення нашого церковного життя правду про неподілену церкву. Саме київська церква зберегла історичну церковну пам’ять про церкву першого тисячоліття.

Про це в ефірі проекту «HARD з Влащенко» на телеканалі ZIK зазначив глава Української греко-католицької церкви Блаженніший Святослав (Шевчук).

«Свого часу була дуже цікава і плідна дискусія з нагоди чотирьохсотліття Берестейської унії. Це було у 1996 році. Тоді відбулась ціла низка так званих берестейських читань, де церковні історики вперше після падіння комунізму мали можливість говорити про об’єктивну наукову істину», – розповідає Блаженніший Святослав.

За його словами, це відбувалось для того, аби боротися з певними ідеологічними кліше, згідно з якими одні церкви вважалися лояльними, благонадійними, безпечними, а інші – «небезпечними», «шкідливими», «зрадницькими».

«Очевидно, греко-католицька церква, через те, що вона відіграє велику історичну роль, потрапляла завжди в категорію «шкідливих». Говорили навіть, що її потрібно відсунути на смітник історії. Але з розвалом Радянського Союзу ця церква воскресла», – наголосив архієпископ.

Він переконаний, що це стало справжнім сюрпризом не лише для дипломатів та церковних лідерів, а й для самих греко-католиків.

«Ми ніколи не сподівалися, що наша церква воскресне. І не просто воскресне, а  буде так інтенсивно розвиватися і відіграватиме сьогодні таку велику роль. Я думаю, що для цілого українського суспільства ще потрібно собі відкрити всі ті історичні істини, що говорили про шляхи пошуку єднання між церквами», – вважає глава УГКЦ.

Окрім цього він висловив переконання, що Берестейська унія була пророчим актом, адже сьогодні ми говоримо про необхідність створення єдиної помісної церкви в Україні.

«Мова йде про церкву київського християнства, яка б донесла до сьогодення нашого церковного життя правду про неподілену церкву. Бо ж коли хрестився князь Володимир, ще не було поділу. Христова церква першого тисячоліття була одна, і саме київська церква зберегла цю історичну церковну пам’ять», – пояснив отець.