Кардинал Анджело Амато: дискусія навколо "Amoris laetitia" є корисною і служить Церкві
  • Пон, 28/11/2016 - 12:30

Нинішня дискусія, яка точиться навколо папського повчання "Amoris laetitia", є корисною і служить Церкві, так вважає кардинал Анджело Амато. У заяві для Ватиканського радіо він застеріг, щоб в підході до теології не протиставляти Франциска його попереднику. Також і нинішній Папа має велику теологічну культуру, але більше уваги приділяє пастирському виміру, підкреслив єрарх.

"Дебати - це справа людська. Питання і відповідь! Потрібно прагнути продовжувати цю дискусію з взаємною повагою, і перш за все з використанням "талантів" окремих ставлень, що є справжньою силою. І продовжувати йти вперед. Таким чином дискусія розвивається, і це вкрай необхідно. Я б не сказав, що ми маємо справу з полярністю. Принаймні, я не бачу цього. Проте, дебати, безумовно, корисні, щоб краще інтегрувати і вдосконалити свої позиції", - сказав кардинал Амато.

Нагадаємо, що нещодавно було оприлюднено лист чотирьох кардиналів до Папи Франциска із запитом роз'язнити кілька суперечливих моментів папського повчання "Amoris laetitia".

Кардинали – італієць Карло Кффарра, американець Реймон Берк, німці Вальтер Брандмюллер та Йоахім Майснер – 19 вересня цього року надіслали п’ять питань, так званих dubia (сумніви – лат.) із супровідними листами Святішому Отцеві та кардиналу Ґерхарду Мюллеру – префекту Конгрегації з питань віри та моралі.

Dubia – це формальні питання, які зазвичай єпископи надсилають Папі та Конгрегації у справах віри і моралі, а на які, зазвичай, отримуються відповіді «так», або «ні», без теологічної аргументації. Це стара практика Католицької Церкви, яка через спілкування з Апостольським Престолом дає можливість внести ясність в Вчення Церкви.

Кардинали просять роз’яснити протилежні тлумачення пунктів 300-305 у восьмій главі «Amoris Laetitia», це властиво найбільш контраверсійні пункти цього Апостольського повчання, у яких іде мова про Таїнства для розлучений і знову «вінчаних» осіб, а які стосуються морального Вчення Церкви.