Кардинал Уелле: досягти другошлюбних, не змінюючи доктрини
  • Суб, 17/10/2015 - 23:25

На Синоді Єпископів тривають дебати на тему покаянного шляху для участі другошлюбних в Таїнствах Церкви. Про  роботи, які проходять, в інтерв'ю Ватиканському радіо розповів префект Конгрегації у справах єпископів кардинал Марк Уелле.

Святіший Отець, зазначив кардинал, вже на самому початку сказав, що Синод покликаний не змінювати доктрину Церкви, але запропонувати ефективний пастирський підхід до проблем сучасної сім'ї. За словами прелата, щоб досягти другошлюбних, необхідний діалог з ними і судові процедури, метою яких має стати ясна відповідь на питання про дійсність укладеного шлюбу; якщо шлюб був дійсним, зв'язок між подружжям нерозривний, будучи Таїнством, а це означає неможливість - без зміни доктрини - причащання таких другошлюбних. На жаль, багато тих, які розведені і повторно уклали шлюб не усвідомлюють, що сталося в їхньому житті. Тому з ними потрібно вести діалог, вислухати їх історію і перевірити таїнственний характер їхнього зв'язку. Вчення Церкви, висловлене також в апостольському повчанні Familiaris Consortio, свідчить, що статус другошлюбних об'єктивно суперечить союзу між Христом і Церквою, який здійснюється у Пресвятій Євхаристії. Це правило закликає Церкву шукати нових пастирських шляхів, зустрічатися з людьми, які знаходяться у важких ситуаціях, і пропонувати їм примирення. Навіть якщо це примирення буде не повністю таїнственним, принаймні вони зможуть відновити зв'язок з церковною громадою. Було б помилкою зводити все до питання «давати чи не давати Причастя».

Якщо Церква не дозволяє приймати Євхаристію, зазначив кардинал Уелле, то не тому, що, на її думку, другошлюбні ніколи не отримають прощення. Церква здійснює і поважає у Таїнстві Євхаристії Христа-Нареченого і Його дар для Церкви. Тому Церква закликає своїх дітей до поваги Таїнства і, бачачи у другошлюбних протиріччя подружньої самовіддачі - наявність другого партнера, - вона просить їх утриматися від Святого Причастя: це прояв поваги до Церкви заради її Божественного Нареченого. Тут не мається на увазі перманентна відсутність прощення чи єдності з Богом, - навпаки. Самопожертва, на яку потрібно йти, не приймаючи Святе Причастя - це також шлях до єднання із розп'ятим Христом, підкреслив кардинал Уелле.