Католики не вірять в присутність Ісуса в Євхаристії. Чому?
  • Втр, 15/10/2019 - 18:13

Церква повинна повернутись до Євхаристії. Якби так сталось, якби адорація (поклоніння) Пресвятим Дарам насправді стала – як хотів Іван Павло ІІ – серцем і життям Церкви, то сповнилось би пророцтво Святішого Отця щодо майбутнього Церкви  і не було б неможливих речей. Так вважає о. Ніколас Баттет, засновник Спільноти Eucharistein – Євхаристія.

Цей швейцарський монах власне завдяки зустрічі з Євхаристією багато років тому пережив глибоке навернення. Під його впливом перші 5 років він жив як пустельник в невеликій печері. З часом, коли навколо нього почали збиратись молоді люди, він заснував спільноту, в центр якої перебуває культ Пресвятих Дарів. Її основу становить 30 богопосвячених осіб.

В інтерв’ю для Радіо Ватикану о. Баттет говорив про дані, які нещодавно надійшли зі США. Виявилось, що одна третя місцевих католиків не вірять в реальну присутність Ісуса в Пресвятих Тайнах.

«Я вважаю, що це, перш за все, не питання незнання, але досвіду. Можна дуже добре вивчити теологію Євхаристії і усе, що, наприклад, на цю тему написав Тома Аквінський. Але в результаті лише святі можуть навчити нас чим є Євхаристія, - говорив він. – Саме тому на завершення енцикліки «Ecclesia de Eucharistia» Іван Павло ВВ заохочує, щоб ми навчались від святих, котрі показують нам чи мє правдива євхаристійна побожність. І сьогодні цього не вистачає. Потрібно «засмакувати» Євхаристію. А любов до Євхаристії в нас прищеплюють ті, хто направду нею живе. Коли бачимо Терезу з Калькутти перед Пресвятими Дарами, коли бачимо як Іван Павло ІІ відправляє Євхаристію, то одразу розуміємо, що відбувається щось важливе і починаємо самі цього прагнути».

О. Баттет наголошує, що не слід побоюватись, що ми почнемо переборщувати з культом Пресвятих Дарів, що він стане, наприклад, важливішим, ніж читання Святого Письма. Як навчає Собор, Євхаристія насправді є джерелом і вершиною.

«Хоча Біблія є посланням від Бога, Його Словом, однак вона не є Богом. А Євхаристія – це Бог власною персоною. Почути слово – це одне, а зустрітись особисто – це зовсім інше. Слухати чийсь голос по радіо - це одне, а зустрітись з особою віч-на-віч – це зовсім інше. Один молодий чоловік колись розповів мені цікаве порівняння: уявіть собі двох наречених, котрі розмовляють по телефону. Це, звичайно, щось чудове. Їхній голос здатний передати цілу глибину відчуттів, взаємних відчуттів. Але коли вони зустрічаються, коли обіймаються, то це щось зовсім інше. Так само можна зрозуміти відмінність між Божим Словом і Євхаристією. Євхаристія – це зустріч двох тіл, двох сердець, звичайно – з живим Богом».