Молодь і мережа: симпозіум про цифрову грамотність
  • Втр, 30/04/2013 - 00:12

Наскільки досвіченими є діти та молодь, коли мандрують просторами соціальних мереж? Чи вони спроможні використовувати їх позитивний потенціал, уникаючи при цьому ризиків? На якому рівні їхня, так би мовити, цифрова грамотність?

 

Щоб відповісти на ці питання в Салезіанському університеті Венеції проведено симпозіум на тему: «Ніколи без мережі? Сценарії та перспективи цифрової грамотності». Понад 600 учасників – професорів, вихователів, студентів, батьків – мали можливість послухати доповіді визначних італійських та європейських експертів, як наприклад Леслі Геддон, яка розповіла про те, що в Англії безпека в інтернеті становить частину шкільної програми та проаналізувала ризики недостатньої цифрової грамотності.

 

Серед доповідачів була Джіованна Маскероні, що вивчає вплив нових медіа на дітей та молодих людей, Луїджі Ґуерра, який, посилаючись на сильні сторони нових технологій, вказав також і на їхні небезпеки, зокрема занадто спрощеного використання в навчальних закладах.

 

Симпозіум започаткував систематичні дослідження згаданих питань з точки зору комунікації, психології та педагогії, беручи до уваги, що в той час, коли на міжнародному та європейському рівнях широко розвинута тема впливу соціальних мереж на молодь, то на місцевому рівні звертається ще мало уваги на навички, набуті учнями при користуванні соціальними мережами, на їхній спосіб використання інтернету, на небезпеки, на які вони виставлені, на проблему залежності молоді від соціальної мережі.

 

Досить складно уявити сьогоднішнє життя людей різного віку без доступу до інтернету. Але треба вчинити його не тільки корисним, але й безпечним, особливо для дітей та молоді. Саме таку мету поставили перед собою дослідники двох італійських регіонів – Венето та Фріулі-Венеція-Джулія, які протягом двох років збиратимуть дані про поширення цифрової грамотності.

 

Текст із сторінки сайту Радіо Ватикану