Молоді католики оборонили від осквернення церкву в Нантес, де мав відбутись сатаністичний концерт
  • Чтв, 09/12/2021 - 20:12

Ми дожились до часів, коли вірні миряни обороняють храми від осквернення. До такого випадку дійшло 7 грудня перед храмом Нотр-Дам-де-Бон-Порт у Нантес, Франція. Понад сотня молодих католиків не допустила проведення у храмі запланованого концерту шведської виконавиці Анни фон Хауссвольф. Вірні заблокували усі входи до храму за годину до початку запланованого дійства. Вони тримались за руки, співали церковні пісні, а також промовляли «Радуйся, Маріє». Напруга зростала, до них викрикали люди, котрі збирались на концерт. Однак зрештою концерт було скасовано. Це була спонтанна мобілізація католиків, котрі пояснювали, що надають вагу сфері сакрум і вважають такий концерт оскверненням такого місця.

Місцеві світські ЗМІ написали згодом про «цензуру», цитуючи радників, котрі обурювались, що це не «концепція суспільного проекту, що базується на діалозі та культурній відкритості». Відкритість повинна мати свої межі, а саме відкритість храмів на антикультуру.

Анна фон Хауссвольф – це рок-виконавиця, піаністка, органістка та авторка текстів. «The Guardian» характеризує її музику як «похоронний поп». Концерт організувала агенція «Unique Place» за згодою… єпархії. Спочатку планувалось проведення концерту в храмі св. Климентія, де у Нантес відбувається латинська тридентська Літургія. У вересні 2021 року новий парох застав вже підписаний договір і довірився агенції, з якою парафія співпрацює вже багато років. Вірні випитували у пароха про зміст концерту, і коли виявилось ким є виконавиця, виступили проти. Тоді концерт перенесли до храму Нотр-Дам-де-Бон-Порт, парафію якого вважають «більш відкритою».

Концерт викликав значний протест вірних, адже твори і кліпи виконавиці демонструють її явне натхнення сатанізмом. В одній із пісень вона розповідає про залежність від наркотиків і про те, що «займалась сексом з дияволом». Коментуючи події в Нантес, вона сказала, що вже виступала «в сорока храмах і катедрах і жодного разу не було проблем».

Однак варто зазначити, що рацію у цьому випадку мали молоді католики, котрих згодом назвали «нетолерантними радикалами» та «фундаменталістами». В статуті єпархії від 2005 року йдеться про те, що якщо у діючому храмі відбувається концерт, то «програма повинна містити щонайменше 50% сакральної музики». У випадку шведки цього не було, а її виступ був би звичайним оскверненням. Відважний протест мирян звернув увагу на використання сакральних будинків для поширення антикатолицьких ідей. 8 грудня парафія храму св. Євстахія в Парижі повідомила про те, що скасовує запланований там на четвер 9 грудня виступ Анни фон Хауссвольф. Тому, є сенс опиратись злу.