О. Роман Лаба: “Треба мати стільки дітей – скільки дає Бог, бо використання контрацепції гріховне”
  • Птн, 12/11/2021 - 10:47

Про це священник о. Роман Лаба заявив у розмові з журналістом Олексієм Погорєловим у ефірі проєкту Nebo.On

Священник переконаний, що питання відкритості до життя – це питання зрілості у вірі.

-Католицька Церква говорить, що сексуальність – це Божий дар. І користування з цього дару Католицька Церква передбачає лише у рамках подружжя. Поза подружжям це є гріх і контрацепція це однозначно гріх.

-Католицька Церква тут нічого не вигадує, а користає з того про що йдеться у Святому Письмі. А там читаємо, що Бог є дателем життя.  Життя є у владі Бога, Його руках. Тому людина не вирішує цього питання. Основна парадигма християнського життя – це переживати свою дійсність у вірі, бути відкритим на те, що дає Бог. У випадку подружжя бути відкритим на життя, якщо Бог дає у цей момент життя. 

-Чи правильно я розумію, що, в принципі, все, що відбувається у світі дає Бог.

-Так, звичайно, що Бог допускає певні речі, яких Він не хотів, бо він дає людині вільну волю. Якщо хтось каже, що Бог хотів війну, то Бог цього не хотів.  Але Бог створив вільну волю людини.

-А чому контрацепцію не можна поставити до факторів, яку людина вирішує відповідно до Богом даного розуму?

-Загалом хочу сказати, що, по-перше, дар життя, який Бог передбачає для подружжя це неймовірний дар, бо сам Бог приходить до людини у цьому дарі. Загалом хочу сказати декілька моментів: по-перше, дар життя, який передбачає Бог для подружжя, є дуже цінний, бо сам Бог приходить у цьому дарі. Я був свідком, коли родина отримувала величезну благодать зцілення в подружжі, коли відкривалася на нове життя.  Адже спочатку наречені закохуються, пізнають себе ближче, в певний момент, починають надмірно вдивлятися у себе  і у якийсь момент Господь приходить з новим життям. Це пасхальний вимір Таїнства подружжя. Бо спонукає подружжя жити не для себе. Цей вектор подружжя не є егоїстичним, але дає змогу ділитися життям назовні.  Користування контрацепції є чимось гріховним.  Часто природній метод планування родини люди вважають альтернативою контрацепції. Це також неправильний підхід.

-Чому не можна мати одну-дві дитини? Чому треба мати десять дітей чи вісім?

-Потрібно мати стільки дітей, скільки дає Бог.

-Фізіологія чоловіка і жінки влаштована таким чином, що нова дитина може з’являтися щороку.

-Свята Катерина Сієнська була 23-ьою в родині.

-Тоді з Вашої точки зору, абсолютно всі родини не дотягують до цього рівня.

-Насправді це такий академічний випадок. Бог дає стільки дітей, скільки потрібно.Ті хто у вірі переживають своє життя, вважають, що Бог дає те, що потрібне на цей момент. Друга річ у тому, що це не є правило, що всім подружжям Бог щороку дає дитину.

-Якщо все, що дає Бог, треба сприймати з радістю, то чому Церква ще не може сприйняти контрацептиви? Для того, щоб жінка могла бути вільною та реалізовуватися? Щоб сім’я мала стільки дітей, скільки може утримувати?

-Скажу зараз дуже немодну річ.  На мою думку, найкращим способом реалізації жінки і є материнство.  Вінстон Черчіль одного разу запитав: “Що легше зробити – виховати дитину чи керувати державою?”.  Риторичне запитання.

-Для якоїсь жінки найкращий шлях буде бути матір’ю, а для когось найкращий варіант, то поєднати материнство з кар’єрою. Питання у тому, що жінка з контрацепцією вибір має, а жінка без контрацептиву буде безальтернативно реалізовуватися у покликанні матері. 

– Контрацепція не може розглядатися як дар Бога, бо позбавляє подружжя головного дару Бога, яким є життя.

-Наприклад, жінка народила 8 дітей і померла від виснаження. Тобто життя – це дар Бога, який забирає інший дар?

-Дитина -це є дар Бога , який забирає життя матері. Навіть якщо жінка не померла, то вона втрачає своє життя заради дитини. Життя християнське полягає у тому, щоб втрачати своє життя заради інших. Тобто життя для себе є настільки жахливою річчю, що Христос помер, щоб люди жили не для себе.  Життя християнина життя Пасхальне, тобто ми маємо проживати своє життя не так як ми того хочемо, а як Бог хоче.

-Чому не можна використовувати контрацепцію і водночас жити не для себе?

-Якраз контрацепція і погубила християнську цивілізацію Європи. Про це сказала колишня феміністка у своїй книзі. Здається Макс Вебер говорив про споживацьку ментальність, коли люди все мають і Бог перестає бути їм потрібен.   Бог так вчинив, що жінка є плідною, окрім певних періодів. Натомість, коли  подружжя вживає контрацепцію, то подружжя є неплідне, окрім випадків, коли вони самі забажають бути плідними. І повністю перевертається весь порядок природи. Контрацепція – це гріх проти  першої Заповіді: “Не матимеш інших Богів, крім мене, тобто жінка і чоловік ставлять себе на місце Бога і вирішують коли будуть давати життя. Це суперечить вченню Католицької Церкви.