Папа до августиніанців: повернення до коріння, яке гідне наслідування
  • Суб, 14/01/2023 - 10:23
Зустрічаючись з Радою конфедерації регулярних каноніків святого Августина, Святіший Отець закликав до шукання Бога у щоденному житті.

13 січня 2023 р. Папа Франциск прийняв на аудієнції Раду конфедерації регулярних каноніків святого Августина, яка об’єднує чернечі спільноти, що живуть за правилами святого Августина. У своєму слові Святіший Отець зосередився на харизмі авугстиніянських спільнот, закликаючи оновити свою надію у нових обставинах часу.

Зберігати сопричастя, остерігаючись ізоляції

Папа Франциск виокремив цілі Конфедерації, вказуючи, що вона об’єднує різні гілки Ордену Регулярних каноніків святого Августина узами любові, цінуючи євангельське значення чернечої харизми та допомоги один одному, перш за все в духовному вимірі. «Навіть якщо кожне Згромадження користується власною автономією, це не заважає статутам Конфедерації передбачати повноваження, які сприяють балансу між цією автономією та доречною координацією, яка у будь-якому разі уникає незалежності та ізоляції. Ізоляція небезпечна», – застеріг Святіший Отець. Він закликав зберігати сопричастя як справжній скарб між різними Згромадженнями у Конфедерації, адже «ніхто не будує майбутнє лише власними силами чи відокремлюючись, але визнаючи один одного в істині спільноти, яка завжди відкрита до зустрічі, діалогу, слухання та взаємодопомоги», – зауважив Папа.

 

Оновлювати пам’ять про походження

«Богопосвячене життя подібне до води, якщо вона не струмує, то псується, втрачає значення, воно подібне до солі, яка, втративши свій смак, стає непридатною (пор. Мт. 5, 13)», – продовжив Святіший Отець. У цьому контексті він вказав на те, що кожна форма богопосвяченого життя має адаптовуватися до обставин часу, різних місць та культур у світлі Євангелія та власної харизми. На його думку, добра пам’ять про коріння, власне походження не є «археологічною», а «второзаконною» у сенсі повторення закону. «Ми не повинні задовольнятися археологічною пам’яттю, оскільки вона перетворює нас на музейні експонати, які, можливо, гідні захоплення, але не наслідування; натомість “второзаконна” пам’ять допомагає нам жити теперішнім повноцінно й без страху, щоб відкритися майбутньому з новою надією», – зазначив Папа Франциск.

Любов до Христа та Його Церкви

Святіший Отець закликав взяти Євангеліє як правило у богопосвяченому житті, щоб могти сказати разом з апостолом Павлом, що живу не я, а Христос у мені (пор. Гал. 2, 20). «Нехай Євангеліє буде вашим посібником, щоб, уникаючи спокуси звести його до ідеології, воно завжди залишалося для вас духом і життям. Євангеліє постійно повертає нас до того, щоб поставити Христа в центрі нашого життя та нашої місії», – побажав Папа. Він також додав, що любити Христа означає любити Церкву, містичне тіло Христа. «Богопосвячене життя народжується в Церкві, росте разом з Церквою і приносить плоди як Церква. Саме в Церкві, як навчає нас святий Августин, ми всеохоплююче відкриваємо Христа», – сказав Святіший Отець.

Шукати Бога у щоденній дійсності

Папа процитував святого Августина, який писав: «Бог створив нас для Себе і  неспокійне наше серце, поки не спочине у Ньому», вказуючи, що основним заняттям для членів чернечих спільнот августиніянської традиції має бути постійний і щоденний пошук Господа. «Шукати Його в спільнотному житті, яке є відблиском буття Бога та передаванням і свідченням того, що “Бог є любов” (1 Ів. 4, 8.16)», – закликав Святіший Отець. Крім того, він запросив до шукання Бога у читанні Святого Письма, Літургії, Євхаристії, навчанні, душпастирстві та в реаліях нашого часу, щоб оновити світ закваскою Божого Царства. «Це різні шляхи одного пошуку, який передбачає шлях до внутрішнього, до пізнання та любові до Господа, у школі святого Августина», – сказав Папа Франциск, цитуючи його слова, які стосуються концепту внутрішньої людини у теології святого Августина, щоб світло внутрішнього Учителя освітило тимчасові реалії.