Папа Франциск про три критерії братньої любові
  • Чтв, 12/06/2014 - 19:14

Вранці 12 червня 2014 року у каплиці ватиканської резиденції «Дім Святої Марти» Папа Франциск очолив Святу Месу, під час якої виголосив проповідь про братню любов, якої навчав Спаситель Своїх учнів.

На початку Святіший Отець заохотив зібраних роздумати над запитанням: «Якою повинна бути любов між нами, згідно із навчанням Ісуса?» Щоб відповісти на це запитання проповідник взяв за основу прочитаний під час Служби Божої євангельський уривок, у якому автор передає діалог Ісуса з учнями про братню любов. Христос навчає, що ми повинні любити нашого ближнього, але не так, як це роблять фарисеї, бо їхня поведінка насправді не була «любов’ю», але «байдужістю щодо ближнього». Ісус подав три критерії справжньої братньої любові.

Першим критерієм є здоровий реалізм. «Якщо ти маєш щось проти іншого і не можеш цього владнати, намагайся знайти вихід, принаймні знайдіть порозуміння», – закликав Папа, додаючи, що таке порозуміння не є ідеальним вирішенням проблеми, однак, вже є доброю річчю. Коли люди намагаються дійти до порозуміння, то кожен зі свого боку робить крок назустріч ближньому і, таким чином, принаймні існує мир між обома сторонами. Такий мир є дуже тимчасовим, але все-таки є миром. Вселенський Архиєрей зазначив, що в багатьох життєвих ситуаціях, під час спільного крокування життям, ми намагаємось дійти до згоди, щоб, у такий спосіб, зупинити ненависть та боротьбу між нами.

Другим критерієм братньої любові є правда. Папа сильно наголосив на тому, що «обмовляти іншого – це вбивати, бо в корені має ту ж саму ненависть». Ісус перестерігає, що коли хтось обзиває свого брата «дурнем», той його вбиває, бо має корінь ненависті. «Сьогодні нам здається, що не вбивати брата означає не відбирати у нього життя, але ні: не вбивати – це не ображати його», – мовив Папа Франциск, додавши, що ображати іншого має у собі той же самий корінь злочину.

Говорячи про третій критерій братньої любові, Святіший Отець вказав на синівство. Наша поведінка, наше бажання доброго співжиття з ближнім повинно мати за основу розуміння, що ми є дітьми того ж Отця, а, отже, що ми є братами. Я не можу прийти до Отця, якщо не примирився із своїм братом, або якщо принаймні не дійшов з ним до порозуміння.

На закінчення Єпископ Риму наголосив, що така програма, яку накреслив нам сам Ісус Христос, не є легкою до виконання, але вона є дорогою, яка веде до мети; а також закликав просити у Спасителя благодаті для того, щоб здійснити це, доручене Ісусом завдання.