Папа: Ісус є «сповненням закону» через милосердя та прощення
  • Пон, 03/04/2017 - 14:46

Ісус, Який судить «милосердно» є сповненням закону. Ми не повинні «судити ближніх у своєму серці», але прощати. Думками про це Папа Франциск поділився під час Святої Меси в каплиці «Дому святої Марти» у понеділок, 3 квітня 2017 р., коментуючи під час проповіді євангельську розповідь про те, як до Ісуса привели жінку, впійману на перелюбі, та читання зі Старого Завіту про несправедливо обвинувачену Сусанну.

У першому випадку ми чули слова Спасителя, Який каже обвинувачам, що привели перелюбницю для каменування: «Хто з вас без гріха, нехай перший кине камінь». У Книзі Даниїла, натомість, зустрічаємося з нечесними суддями, які сфабрикували справу проти одруженої жінки, яка відповіла відмовою на їхні домагання, ставши перед вибором: або вірність Богові й законові, або смерть. У цих подіях, як зауважив проповідник, зустрічаються «невинність, гріх, корупція та закон».

«У світі завжди існували корумповані судді. Також і сьогодні таких можна зустріти в усіх частинах світу», – сказав Святіший Отець, знову наголосивши на тому, що стан гріха від стану корумпованості-зіпсуття відрізняється тим, що про гріх йдеться тоді, коли провинюся, але усвідомлюю це й намагаюся виправитися, або принаймні знаю, що зі мною не все гаразд. А корумпованість, це коли «гріх безперестанку входить і входить до сумління, не залишаючи місця нінащо», так що тоді «все стає гріхом».

Як зауважив Наступник святого Петра, у своїй «безкарності» корумповані особи вважають, що поводяться добре. Судді, про яких йдеться у випадку старозавітної Сусанни, були «зіпсовані пожадливістю» настільки, що були готові лжесвідчити проти неї. Зрештою, навіть Ісус був засуджений на смерть через неправдиві свідчення.

У випадку перелюбниці, натомість, бачимо інших суддів, які, за словами Папи, «втратили голову», вибудовуючи настільки сувору інтерпретацію закону, «що в ній не залишилося місця для Святого Духа». Мова йде про «корупцію легалізму», що заперечує благодать. Але перед цими суддями, які мали «розпусне серце», бачимо Ісуса, справжнього Законовчителя.

«Ісус говорить лише кілька слів. Він каже: “Хто з вас без гріха, нехай першим кине в неї камінь”. А грішниці: “І я тебе не засуджую. Іди і більше не гріши”. І в цьому, – наголосив Святіший Отець, – повнота закону. Не того, що походив від книжників і фарисеїв, що зіпсували свій ум, витворивши чимало приписів й не залишивши місця для милосердя. Ісус – це сповнення закону, Ісус, Який судить милосердно».

Підсумовуючи, Папа заохотив слухачів замислитися на злобою, з якою «наші особисті вади осуджують» ближніх. «Також і ми, – сказав він, – судимо у своєму серці інших людей, чи не так? Чи ми вже зіпсовані, чи, може, ще ні? Зупинімося й погляньмо на Ісуса, Який завжди судить милосердно».