Папа: Навернення означає також оберігати створіння
  • Чтв, 08/03/2018 - 14:00

Християнське навернення включає також дбання про створіння та відповідальність за нього. Про це Папа Франциск написав у вітанні учасникам конференції, яка в середу, 7 березня 2018 р., відбулася в Папському Григоріянському Університеті на тему: «Радикальне екологічне навернення після “Laudato Si’”. Відкриваючи внутрішню цінність всіх створінь».

Святіший Отець заохотив поширювати «глибше цінування дару нашого спільного дому» та закликає «звіщати світові прекрасну істину» про те, що кожне створіння є «об’єктом ніжності Небесного Отця, Який призначив йому місце у світі». «Навіть короткотривале життя найменш значущої істоти є об’єктом Його любові, й протягом кількох секунд існування Він оточує її Своєю любов’ю», – написав він, цитуючи 77-й пункт згаданої енцикліки.

Під час конференції було зачитане також послання Константинопольського Патріарха Вартоломея І, який звертає увагу на те, як останніми роками посилилися спільні зусилля з Папою Франциском, спрямовані на те, щоб «разом окреслювати способи для того, аби висвітлювати тісний та внутрішній взаємозв’язок між усіма Божими створіннями». Адже неможливо «відокремити те, як ми ставимося до довкілля, від того, як будуємо взаємини з ближніми». Навернення, за його словами, включає «повернення до інтегральності нашої поведінки», оскільки «розділяти різні аспекти життя для виправдання суперечливої поведінки» має трагічні наслідки.

У своєму виступі кардинал Петер Турксон, Префект Дикастерії Служіння цілісному людському розвиткові, звернув увагу на те, що підхід Папи Франциска до екології не є «простим дбанням про довкілля чи модним сьогодні “зеленим” способом мислення, але – інтегральною екологією», яка унаочнює нашу «космічну, біологічну та людську спільність, огорнену безмежною Божою любов’ю». І цей взаємозв’язок лежить в основі «всього суспільного життя, нашого загального сопричастя та загального призначення всіх благ».

Саме тому, за словами кардинала, Папа вказує на необхідність «поширити горизонти екологічного дискурсу» також і на соціальну сферу, оскільки «екологічний гріх» полягає у розбиванні «трьох життєво важливих стосунків»: з Богом, з людьми та з рештою створіння.