Папа перед "Ангел Господній": приймемо Бога в таємниці Його Різдва
  • Нед, 23/12/2012 - 16:00

 Святіший Отець 23 грудня зустрівся з віруючими на молитві "Ангел Господній". Площа св. Петра була переповнена паломниками, які вже прибули на святкування Різдва в Рим. Саме підготовці серця до прийняття Спасителя, Бенедикт XVI присвятив свої роздуми перед маріїнською молитвою. Папа звернув увагу на фрагмент Євангелія, призначений Церквою на сьогоднішню неділю, і зауважив, що в ньому розкривається короткий зв'язок і взаємодія Старого і Нового Завітів.

 

"У цю Четверту Неділю Адвенту, яка попереджає Народження Господа, Євангеліє розповідає про відвідини Марією своєї родички Єлизавети. Цей епізод є не просто актом ввічливості, але показує велику простоту зустрічі Старого Завіту з Новим. Дві жінки, обидві вагітні, насправді уособлюють очікування і Очікуваного. Літня Єлизавета символізує Ізраїль, який чекає Месію, в той час як юна Марія являє собою сповнення цих очікувань на благо всього людства. У двох жінках зустрічаються і визнають себе, перш за все, плоди їх лон, Іван і Христос. Християнський поет Пруденцій коментує це так: "Дитина в утробі вустами своєї матері вітає Господа, Сина Діви" (Apotheosis, 590: PL 59, 970). Радість Івана у лоні Єлизавети є ознакою виконання Богом обіцянки відвідати свій народ. Під час Благовіщення архангел Гавриїл представив Марії вагітність Єлизавети (пор. Лк. 1, 36) як доказ Божої сили: безпліддя, незважаючи на її похилий вік, було перетворено в можливість народити.

 

Єлизавета, вітаючи Марію, визнає, що було виконано обіцянку Бога для людства і вигукує: "Благословенна Ти між жінками і благословенний Плід лона твого! І звідки це мені, що Мати Господа мого прийшла до мене?" (Лк. 1, 42-43). Вираз "Благословенна Ти між жінками" звучить в Старому Завіті з вуст Яели (Суд. 5, 24) і Юдити (Юдт. 13,1), двох жінок, які намагалися врятувати Ізраїль. Зараз це ім'я Марії, молодої дівчини, яка має народити Спасителя світу. Також поштовх радості Івана (пор. Лк. 1, 44) можна порівняти з танцем, який  цар Давид виконав, коли супроводжував  перенесення Ковчегу Завіту в Єрусалим (1Цар. 15, 29). Ковчег, у якому поміщалися скрижалі Завіту, манна і жезл Аарона (пор. Євр. 9,4), був знаком присутності Бога серед свого народу. Ще ненароджений Іван висловлює радість перед Марією, Ковчегом Нового Завіту, яка носить у собі Ісуса, Сина Божого, що став людиною.

 

Сцена відвідин висловлює також красу гостинності: де існує взаємне визнання, взаєморозуміння, дається місце для іншого, там знаходиться Бог і радість, яка виходить від Нього. Давайте наслідувати Марію в період Різдва, відвідуючи тих, хто переживає проблеми, особливо хворих, ув'язнених, літніх і дітей. Будемо наслідувати також Єлизавету, яка зустрічає гостей, як Бога: без спраги за Ним  ми ніколи не взнаємо Господа, без очікування на Нього ми ніколи Його не зустрінемо, не прагнучи знайти Його, ніколи Його не знайдемо. З такою ж радістю, яку мала Марія поспішаючи до Єлизавети (пор. Лк. 1, 39), ми йдемо на зустріч з Господом, що приходить. Будемо молитися, щоб усі люди, які шукають Бога, відчули, що це Сам Бог першим прийшов відвідати нас. Маріє, Ковчег Нового і Вічного Завіту, жертвуємо наші серця, щоб зробити їх гідними прийняти Бога, що наближається, в таємниці Його Народження», - запросив віруючих Святіший Отець.

 

Після молитви "Ангел Господній" Бенедикт XVI звернувся до присутніх на площі перед Ватиканською базилікою на декількох європейських мовах. Святіший Отець побажав усім людям доброї волі, особливо "самотнім, хворим, тим, кому в житті важко, спокою, тепла і любові", а також "духа надії, прощення та примирення".

 

За матеріалами http://be.radiovaticana.va