Папа: приватні католицькі школи ні в якому разі не можуть «продавати за безцінь» свою ідентичність
  • Нед, 06/12/2015 - 12:53

Католицька школа повинна бути відкритою для всіх і у вихованні учнів ґрунтуватися на загальнолюдських і християнських цінностях, уникаючи ідеології і демагогії. Папа звернувся з таким проханням до Асоціації батьків учнів католицьких шкіл, яку прийняв з нагоди 40-річчя її заснування. Приватні католицькі школи, сказав Папа, ні в якому разі не можуть «продавати за безцінь» свою ідентичність навіть коли криза ставить їх у непросте становище.

Католицьке виховання - це не прапор, яким потрібно гордо розмахувати для підвищення рейтингу. Саме тому, що воно католицьке, воно протистоїть будь-якій педагогіці, керованої ідеологіями.

Папа підкреслив, що католицька освіта повинна бути інклюзивною, прокладаючи мости між школою і територією, між школою і сім'єю, між школою і цивільними установами.

Папа особливо зупинився на визначенні «католицький»: воно накладає на школу особливі зобов'язання. Педагог-католик і просто педагог - це не одне і те ж, підкреслив Святіший Отець. Одним з аспектів католицької освіти є, за його словами, «створення гармонії в різноманітності».

Папа зазначив, що католицькі школи покликані виділятися і за якістю навчання, щоб займати гідне місце в суспільстві і в культурному житті, не вдаючись до дешевої реклами. Вони повинні відрізнятися від інших «невпинною увагою до особистості кожного, особливо до найостанніших, до тих, хто знедолений, забутий і виключений». «Умійте не виділятися фасадом, - звернувся Папа до працівників католицьких шкіл, - а постійністю у формуванні християнського погляду на людину і на суспільство».

Папа усвідомлює, що в наші дні це зовсім не просто. Багато шкіл, констатував Св. Отець, були змушені закритися через кризу, і в даний час зростає спокуса «цифрами». Але в освіті першорядну роль відіграє не кількість, а якість. Папа закликав католицькі школи не "продавати за безцінь» християнські цінності, на яких вони засновані, і вносити щедрий внесок у розвиток суспільства, так щоб католицька школа ніколи не ставала своєрідним компромісом або нічим не кращою альтернативою іншим освітнім установам.