Папа прийняв членів Міжнародної комісії протидії смертній карі
  • Втр, 18/12/2018 - 10:32

Святіший Отець подякував активістам за старання на користь загального скасування цієї форми покарання, підкресливши її нелюдяність

Кожне людське життя є священним, гідність кожної, без винятку, людини повинна оберігатися. На цьому наголосив Папа Франциск, приймаючи в понеділок, 17 грудня 2018 р., делегацію Міжнародної комісії протидії смертній карі. У приготованій промові, яку він вручив у письмовій формі, Святіший Отець стверджує, що смертна кара завдає серйозної рани людській гідності та суперечить Євангелії, відбираючи життя, якого єдиним гарантом і суддею є Бог.

Нелюдяна форма покарання

У згаданому тексті зазначається, що в минулому застосування смертної кари представлялося, як логічне і справедливе в окремих випадках, а навіть і в Папській Державі вдавалися до цієї нелюдяної форми покарання, ігноруючи першість милосердя над справедливістю. Тому нове формулювання Катехизму, за словами Папи, включає також необхідність взяти на себе відповідальність за минуле й визнати, що ця форма покарання була наслідком тогочасної ментальності, що була більш легалістичною ніж християнською, сакралізуючи цінність законів, позбавлених людяності та милосердя.

Всесвітній мораторій

Глава Католицької Церкви висловлює сподівання, що всі держави зможуть впровадити мораторій з метою остаточного скасування цієї жорстокої форми покарання, не зважаючи на складні політичні процеси. Це також стало нагодою звернути увагу на позасудові екзекуції, що, на жаль, залишається повторюваним явищем. Не забракло згадки і про законний самозахист, який завжди повинен бути пропорційним.

Справедливість – батько і мати

Святіший Отець також закликає, аби справедливість, крім батьківського, проявляла також материнське обличчя. Жести взаємного дбання, притаманні любові, яка буває також громадською та політичною, проявляються, за його словами, в усіх тих вчинках, що спрямовані на будування кращого світу. Любов до суспільства й дбання про спільне добро є винятковою формою любові, яка стосується не лише стосунків між особами, але й макро-стосунків, тобто, суспільних, економічних і політичних.