Патріарх Раї про конклав з точки зору християн Близького Сходу
  • Пон, 11/03/2013 - 16:46

Він був одним з останніх, хто прибули до Риму. Але він відразу приступив до роботи. Кардинал Бешара Бутрос ель-Раї, патріарх Антіохійський Маронітської Церкви роздав кардиналам інформаційне досьє про умови проживання християн на Близькому Сході. «Вселенська Церква та майбутній Папа ніколи не повинні забувати про те, що християнство зародилось на Близькому Сході. Вони повинні враховувати те, що відбувається з християнськими громадами на Близькому Сході. Про ці пріоритети забувати не можна», - заявив ліванський єпископ Vatican Insider.

Vatican Insider: Ваше Блаженство, як Глава Церкви на Близькому Сході, ви можете розповісти про те, чого чекають християни цього регіону від конклаву?

Можливо, не всі знають, що сталося в останні роки на Близькому Сході. З Іраку, після повалення уряду Саддама, втекло півтора мільйона християн. З Алеппо виїхали, принаймні, 60% вірних, у Хомсі не залишилося жодного християнина. У Єгипті Коптська Церква поки ще сильна, але з новими шаріатськими законами ситуація ускладниться. Є проблеми і в Святій Землі... Кардинали на конклаві повинні враховувати все це. Говорячи тільки про внутрішні проблеми Церкви, ми ризикуємо випустити з поля зору загальну картину. Саме тому я роздав кардиналам інформаційне досьє про умови нинішнього проживання християн на Близькому Сході. Християни живуть там дві тисячі років. Вони внесли свій внесок у формування цивілізації і місцевої культури. Вони внесли в іслам почуття поміркованості. Істинний іслам - це поміркований іслам. Він не має нічого спільного з радикальними фундаменталістами, вихованими з допомогою зброї і грошей західними і східними країнами заради досягнення їх політичних і економічних інтересів.

- Як сприйняли зречення Бенедикта XVI в Лівані?

- Всі сприйняли цей його крок як сильний і покірний акт віри і самовідданості. Справжній кенозис. Мусульмани в захопленні. Деякі з них запитали себе: «Що ж таке християнство?» Той, хто в Церкві займав найвищу посаду, добровільно її залишає! Його зречення стало прикладом і для всіх тих, хто займає високі світські посади. Воно свідчить про те, який високий рівень свідомості повинен бути тоді, коли береш на себе відповідальність.

- До того, як приїхати на конклав, ви побували в Москві. Як вас там прийняли?

- Я був у Москві на запрошення Патріарха Кирила. Ми кілька годин говорили про становище близькосхідних християн, про можливе культурне, релігійне і соціальне співробітництво, про об'єднання католицької і православної Церков на Близькому Сході на благо християнської релігії в мусульманських країнах. Я захоплююся відродженням Російської Православної Церкви, вона заснувала 184 єпархії по всьому світу, Патріарх за кілька років висвятив 60 єпископів. Потім я зустрівся з головою Держдуми Сергієм Наришкіним і його радниками. Я підтримав російську політику в сирійському конфлікті, спрямовану проти війни і на ведення переговорів між режимом і опозицією. Всі повинні знати, включаючи і кардиналів, що те, що відбувається на Близькому Сході, не має нічого спільного з утвердженням демократії. Зовнішні сили у своїх політичних інтересах намагаються дестабілізувати величезну територію, розпалюючи внутрішньо конфесійні конфлікти між мусульманами, при цьому християни в умовах хаосу часто стають безневинними жертвами.

- Ви - один з чотирьох глав католицьких Церков на Близькому Сході, які беруть участь у конклаві. Яким буде ваш внесок? Один з вас може бути обраний Папою чи для цього є еклезіологічні перешкоди?

- Нашою присутністю ми свідчимо про те, що різноманітність є багатством Церкви. Чи може один з нас стати Папою? Понтифікат - це Божественне покликання. Господь обирає того, кого хоче. Що стосується кардиналів, то вони повинні об'єднатися в молитві і зосередитися на обранні богоугодного кардинала.

- Чи законно при обранні Папи керуватися геополітичними чинниками?

- Зазвичай завжди хочеться, щоби Папа був з твоєї місцевості, так як тоді йому будуть відомі всі проблеми даної зони. Але у нас немає можливості мати Папу для кожної країни. Важливо намалювати загальну правдиву картину умов існування Церкви у всіх зонах світу, щоб новий Папа мав уявлення про нові труднощі і очікування вірних і міг би здійснювати керівництво Церквою, універсальною за своєю природою.

- Як християни Близького Сходу поставилися б до Папи зі Сполучених Штатів Америки?

- Вони розглядали б його тільки як Папу і все. На Близькому Сході як християни, так і мусульмани обожнюють Папу, ким би він не був. Папу ніхто не критикує. Папа є Папа і не має значення американець він чи іспанець, італієць чи будь-хто інший.

За матеріалами: http://www.blagovest-info.ru