Переслідування не є дивиною для християнина
  • Чтв, 26/12/2013 - 15:55

Наступного дня після Христового Різдва Церква латинського обряду вшановує святого первомученика Стефана. Цей день в Італії є вихідним, а тому численні римляни, прочани з інших італійських міст та паломники з різних кінців світу в четвер, 26 грудня 2013 р., не зважаючи на проливні дощі та шквальний вітер, заповнили площу Святого Петра, щоб разом зі Святішим Отцем Франциском проказати Богородичну молитву «Ангел Господній».

Коли Папа з’явився опівдні з вікна бібліотеки Апостольського палацу у Ватикані, вірні гучними оплесками та радісними вигуками його привітали. Звертаючись до присутніх, та до всіх, які єдналися з площею Святого Петра за допомогою засобів суспільної комунікації, Святіший Отець зазначив, що літургія поширює урочистість Різдва на вісім днів, а в другий день у радість цього празника включено свято першого мученика Церкви святого Стефана, якого Книга Діянь Апостолів представляє, як «мужа повного віри та Святого Духа», обраного для служіння вдовам і убогим в першій єрусалимській громаді. А розповідаючи про його мучеництво, Святе Письмо зазначає, що він «помер як Ісус, просячи прощення для своїх убивць».

«У радісній атмосфері Різдва цей спомин може виглядати недоречним. Адже Різдво – це свято життя, воно вливає в нас почуття спокою і миру; навіщо руйнувати його чарівність згадкою про таке жорстоке насильство?» – зауважив Папа, пояснюючи, що «у світлі віри свято святого Стефана перебуває у повній гармонії з глибоким значенням Різдва. У дійсності, в мучеництві насильство переможене любов’ю, а смерть – життям, – вів далі він. – Церква бачить у жертві мучеників їхнє “народження до неба”. Отож, святкуємо “різдво” Стефана, яке випливає з глибини Христового Різдва. Ісус перемінює смерть тих, які Його люблять, у досвітню зорю нового життя!».

Таким чином, у мучеництві святого Стефана «відтворюється те саме протистояння між добром і злом, між ненавистю і прощенням», вершиною якого був Христовий хрест. А згадка про первомученика «відразу касує фальшивий образ Різдва», отой «казковий і присолоджений», який не відповідає євангельському. Таким чином, літургія пригадує нам про «справжній сенс Вполочення, єднаючи Вифлеєм з Голготою».

У цьому контексті Римський Архиєрей закликав молитися за «християн, які зазнають переслідувань з причини свідчення, яке дають Христові та Євангелію», які, подібно до святого Стефана, «несправедливо оскаржувані та є об’єктами різних форм насильства». «Це трапляється особливо там, де релігійна свобода ще досі не є гарантованою, або не є до кінця здійснюваною», – сказав він, додаючи, що це трапляється також і в країнах, «які на папері захищають свободу і людські права, але, у дійсності, віруючі, особливо, християни зазнають обмеження та дискримінації». «Для християнина, це не дивина, тому що Христос передвістив це, як слушну нагоду, щоб свідчити», – зазначив Святіший Отець, попросивши перед тим присутніх у тиші помолитися за переслідуваних братів у вірі, проказавши опісля молитву «Радуйся, Маріє».

«Маріє, Царице Мучеників, допоможи нам переживати Різдво з тим жаром віри і любові, який сяє у святому Стефанові та всіх мучениках Церкви», – підсумував Папа, розпочавши проказування молитви «Ангел Гсоподній».

Текст із сторінки http://uk.radiovaticana.va