Префект Конгрегації віровчення про ставлення до теології визволення
  • Птн, 07/03/2014 - 19:26

«Ідея, що вчення Церкви може бути відокремлене від пастирської практики Церкви, поширилося в деяких колах. Це не є, і ніколи не була, католицька віра», – з такою сильною заявою виступив кардинал Герхард Людвіг Мюллер в інтерв'ю американському порталу «National Catholic Register». Префект Конгрегації віровчення відповів на багато запитань, що пов'язані з доктриною Церкви. Серед іншого йшлося про статус розлучених осіб, що мають нові стосунки, і теологію визволення.

Кардинал Мюллер висловився на тему формулювання, яку часто використовують останнім часом ЗМІ, «зміни у вченні Церкви». Якщо під цим розуміється неприйняття або відмова від того, що було раніше, це помилка. «Треба говорити про розвиток вчення Церкви. Церква сама не придумала того, чому вчить. Вчення Церкви коріниться в особі Христа, в таємниці самооб'явлення Бога», – нагадав глава ватиканської дикастерії.

У цьому контексті однією з тем є проблема церковного статусу розлучених осіб, що мають нові стосунки. Кардинал зазначив, що сакраментальний шлюб нерозривний, і люди, чиє життя суперечить цій нерозривності, не можуть приступати до св. Причастя, але душпастирі та парафіяльні спільноти мають надати їм любов і турботу. Єрарх попередив, однак, що ця проблема не може бути зведена тільки до питання про прийняття св. Причастя.

Префекта запитали також про його ставлення до деяких аспектів теології визволення. «Якщо вона зводиться до чисто світської політичної ідеології, це деформує її і підриває її характер як теології. З цієї причини, деякі аспекти теології визволення справедливо критикувала Конгрегація віровчення 1984 року в інструкції «Libertatis Nuntius». Категорії теології визволення, по суті, богословські та християнські. Хоча світський термін «визволення» має багато різних відтінків, у християнського теолога він не може бути позбавлений біблійних коренів», – наголосив кардинал і додав, що Церква буде зацікавлена у теології визволення настільки, наскільки вона буде стосуватися визволення, принесеного людині Христом, що св. Павло називає «свободою дітей Божих».

За матеріалами: be.radiovaticana.va