Прес-конференція Папи на зворотньому шляху зі США
  • Втр, 29/09/2015 - 01:37

Текст прес-конференції Папи під час польоту зі США.
Нижче наводиться текст із Радіо Ватикану прес-конференції з Франциском і журналістів на борту літака, що виконував зворотний рейс зі Сполучених Штатів.

Франциск: Добрий вечір всім і спасибі за роботу, тому що ви ходили з одного місця в інше, а я був у машині, але ви ... дякую.

Елізабет Діас, Time Magazine: Дякую дуже, Святий Отче. Елізабет Діас з журналу TIME. Нам усім так цікаво ... це був ваш перший візит до США. Що здивувало вас у США і що було по-іншому, не так, як Ви могли б очікувати?

Франциск: Це був мій перший візит. Я ніколи не був тут раніше. Що мене здивувало -  тепло, тепло людей, така любов. Це було прекрасно, а також по-різному: у Вашингтоні прийом був теплим, але більш формальним; Нью-Йорк був трохи "буйний". Філадельфія дуже виразною. Три різні види вітання. Я був дуже вражений цією добротою і гостинністю, але і релігійними церемоніями, а також благочестям, релігійністю народу ... Ви могли бачити, як люди моляться, і це вразило мене дуже. Гарно.

Елізабет Діас, Time Magazine: Чи був якийсь виклик, який ви не очікували отримати в Сполучених Штатах?

Франциск: Ні, слава Богу, не було ... все було добре. Не було викликів. Не було провокацій. Всі ввічливо. Не було образ і нічого поганого.

Елізабет Діас, Time Magazine: Отже, Святіший Отче, які тепер плани?

Франциск: Ми повинні продовжувати працювати з віруючими, як ми завжди робили досі. Супровіджувати людей в їхньому зростанні - у хороші часи, але і у важкі - супровід людей в їх радості і в їх поганих моментах, у своїх труднощах, коли немає роботи, погане здоров'я. Завдання Церкви ... тепер розумію: завдання Церкви перебувати поряд з людьми. Поруч з США ... не може бути Церква, яка відокремлена від народу, але поруч з ними, близько, близько, і це те, що Церква в Америці освідомила, і освідомила добре.

Девід О'Рейлі, Philadelphia Inquirer: Святий Отець: Філадельфія, як ви знаєте, мала дуже важкий час із сексуальним насильством. Воно, як і раніше, відкрита рана в Філадельфії. Тож я знаю, що багато людей у ​​Філадельфії були здивовані, що ви запропонували єпископам комфорт і втіху, і я думаю, що багато у Філадельфії б запитати вас, чому ви відчуваєте необхідність запропонувати співчуття до єпископів?

Франциск: У Вашингтоні я говорив всім єпископам США ... вони всі були там, чи не так? Я відчував потребу висловити співчуття, тому що щось дійсно сталося страшне. І багато з них страждали, хто не знав про це. Я використовував слова з Біблії з Апокаліпсису: Ви приходите з великою скорботою. Те, що сталося було великою скорботою. Але і стражданням (емоційним). Те, що я сказав сьогодні постраждалим від насильства. Я би не назвав зроблене апофеозом, але майже блюзнірством. Ми знаємо, порушення є скрізь: у сім'ї, в місцях проживання, в школах, у спортивних залах. Але коли священик зловживає це дуже серйозно, тому що покликання священика зробити так, щоби цей хлопчик, чи дівчинка, зросли до любові до Бога, до зрілості, і до добра. Замі знаєте, що відбувається з усіма стінами. Усі. Всі стіни падають. Сьогодні, завтра або через 100 років, вони будуть падати. Це не вирішення проблеми. Стіна не є рішенням. У цей момент, Європа перебуває в складності, це правда. Ми повинні бути розумніше. Ми повинні знайти рішення. Ми повинні заохочувати діалог між різними народами, щоб знайти їх. Стіни ніколи не рішення. Але мости, завжди, завжди. Не знаю. Те, що я думаю, що стіни можуть тривати трохи часу або тривалий час. Проблема залишається, але - чимдалі - з більшою ненавистю. Ось що я думаю.

Жан-Марі Guenois, Фігаро: Святий Отче, Ви, очевидно, не може передбачити дебати отців Синоду, нам це відомо. Але ми хочемо знати, перед Синодом, у вашому серці, як пастор, чи Ви дійсно хочете рішення для розлучених і тих, хто повторно одружився. Ми хочемо також знати, чи ваш ‘motu proprio’ щодо прискорення анулювання закрив цю дискусію. Нарешті, як Ви реагуєте на тих, хто боїться, що з цією реформою, є де-факто створення так званої "католицького розлучення". Дякую.

Франциск: Я почну з останнього. У реформі процедури і, до речі, я "закрив двері" до адміністративного шляху, це був шлях, по якому розлучення могли впровадити. Ви могли би сказати, що ті, хто думаю, про ці 'католицькі розлучення" не праві, тому що цей останній документ закрив двері на розлучення, за допомогою яких вони могли би бути впроваджені. Це було би простіше з адміністративної шляху. Та завжди буде судовий шлях.

Продовжуючи з третім (питання): документ .... Я не пам'ятаю, третє, але Ви поправте мене.

Жан-Марі Guenois, Фігаро: Питання було про поняття католицької розлучення, чи "з власної ініціативи" закрив дискусію перед Синодом на цю тему?

Франциск: Він був викликаний рішенням більшості отців Синоду торік: упорядкувати процес, тому що є випадки навіть за останні 10-15 років, чи не так? Там один вирок, то інша пропозиція, і після того, це звернення, є звернення, то інший заклик. Він ніколи не закінчується. Подвійний вирок, коли це було нагально, і було звернення, був введений Папою Бенедиктом XIV, тому що в центрі Європи, я не скажу, в якій країні, були деякі порушення, і, щоб зупинити його він представив це, але це не те, що важливо для процесу. Відбулись зміни процедури, зміни юриспруденції, вони стає краще. У той час було терміново це зробити, то Пій X хотів упорядкувати і зробив деякі зміни, але у нього не було ні часу, ні можливості, щоб зробити це. Отці Синоду просили про це, у прискоренні процесів анулювання. І я зупинився. Цей документ - це «за власною ініціативою» - полегшує процеси і строки, але це не розлучення, бо шлюб нерозривний, коли це таїнство. І це Церква не може змінити. Це вчення. Це нерозривний таїнство. Правовий судовий процес - покликаний довести, що те, що, здавалося таїнством -  НЕ таїнство, через відсутність свободи, наприклад, або через відсутність зрілості, або психічного захворювання. Є так багато причин, які призводять до (анулювання), після вивчення, розслідування. Це не було таїнство. Наприклад, про те, що людина не була вільна. Інший приклад: у даний час це не так часто, але в деяких областях, що представляють спільне суспільство, принаймні в Буенос-Айресі, були весілля, коли жінка завагітніла: «це є те, щоб вийти заміж". У Буенос-Айресі, я радив мої священиків, гостро, я майже заборонив їм, щоб святкувати весілля в цих умовах. Ми назвали їх "швидкі весілля", так? (Вони були), щоб покрити непристойності. І діти народжуються, і дехто пробує, але немає свободи, а потім все йде не так мало-помалу вони віддаляються (і говорять): «Я був змушений одружитися, тому що ми повинні були прикрити цю ситуацію", і це є причиною для Недійсності. Тож багато таких.

Випадки недійсності, Ви їх знаєте, ви можете знайти їх (причини) в Інтернеті є все, їх безліч, так? Потім питання про друге весілля, в розлучених, які роблять новий союз. Ви читали, що у вас є "Instrumentum Laboris.", який ставиться в обговоренні здається трохи спрощеним для мене, щоб сказати, що Синод є рішенням для цих людей, і що вони можуть мати причетність. Це не єдине рішення. Ні, те, що "Instrumentum Laboris" пропонує набагато більше, а також проблема нових союзів розведених це не єдина проблема. В "Instrumentum Laboris" є багато. Наприклад, молоді люди не одружуються. Вони не хочуть виходити заміж. Це є пастирською проблемою для Церкви. Ще одна проблема: емоційна зрілість для шлюбу. Ще одна проблема: віра. "Чи вірю я, що це назавжди? Так, так, так, я вірю. " Але Ви в це вірите? " підготовка до весілля: Я так часто згадую, що, щоби стати священиком є ​​підготовка протягом 8 років, а потім доля його невизначена, Церква може дати канцелярську роботу далеко від вас. Але для того, що на все життя, вони роблять чотири курси! 4 рази ... Щось не так. Це те,що Синод має вирішувати: як зробити підготовку для вступу в шлюб. Це одна з найважчих речей.

Є багато проблем, вони всі перераховані в «Instrumentum Laboris."

Але, мені подобається, що ви задали питання про "Католицькі розлучення". Їх не існує. Або це був не шлюб, а це ніщо - його не існує. А якщо це так, це нерозривно. Це ясно. Дякую.

Террі Моран, ABC News: Святий Отець, дякую Вам, дякую вам дуже, і спасибі персоналу Ватикану також. Святий Отець, ви відвідали Малих Сестер бідних, і нам сказали, що ви хотіли показати Вашу підтримку для них і їх справах у судах. І, Святий Отче, Ви також підтримувати тих людей, у тому числі державних посадових осіб, які говорять, що вони не можуть з чистою совістю, їх особистою совісті, дотримуватися деяких законів або виконувати свої обов'язки в якості державних службовців, наприклад, у видачі ліцензій шлюбів пар секс-меншин. Чи підтримуєте Ви ці види претензій релігійної свободи?

Франциск: Я не можу мати на увазі, всі випадки, які можуть існувати щодо свободи відмови. Але, так, я можу сказати, що свобода відмови є правом, яке є частиною кожного права людини. Це право. І якщо людині не дозволяють це використовувати, то порушують право. Свобода відмовитися має ввійти до кожного юридичного структури, тому що це право, право людини. В іншому випадку ми б закінчили в ситуації, коли ми вибираємо те, що правильно, кажучи: "цей право, бо має заслуги, а цей не робить." Це (з міркувань совісті) є правом людини. І це мене зворушуло, коли я прочитав, і я прочитав його багато разів, коли я читаю "Пісні про Роланда", коли всі люди були в черзі та перед ними була купіль, і вони повинні були вибрати між купіллю або мечем. Вони повинні були вибрати. І їм не дозволяли використати право відмовитись. Це право, і якщо ми хочемо, щоби був мир, ми повинні поважати права.

Террі Моран, ABC News: Чи буде це можливо для державних посадових осіб?

Франциск: Це право людини, і якщо чиновник є людська особистість, він має на це право. Це право людини.

Стефано Марія Пачі, Sky News: Ваша Святосте, Ви використовували дуже сильні слова в ООН, щоб засудити в світі мовчання про переслідування християн, які позбавлені своїх будинків, викинуті, позбавленого своїх володінь, поневоленої і жорстоко вбиті. Вчора президент Олланд оголосив про початок бомбардувань Франції на ISIS баз в Сирії. Що Ви думаєте про це військові дії? Крім того, мер Риму, міста Ювілейного, заявив, що він прийшов на Всесвітню зустрічі сімей, тому що Ви запросили його. Чи можете Ви розповісти нам, як він пішов?

Франциск: Я почну з вашого другого запитання. Я не запрошував мера Марино. Це зрозуміло? Я не робив це, і я запитав організаторів, і вони не запрошували його. А він прийшов. Він сповідує, щоб бути католиком, і він прийшов спонтанно. Це перше. Але зрозуміло? А тепер про бомбардування. Воістину, я почув новину позавчора, і я не читав про це. Я не знаю багато про ситуацію. Я чув, що Росія взяла одну позицію і поки неясно, про Сполучені Штати. Я дійсно не знаю, що сказати, тому що я не повною мірою розумію ситуацію. Але, коли я чую слово бомбардування, смерть, кров ... Я повторюю, що я сказав у Конгресі та в ООН, щоб уникнути цих речей. Але, я не знаю, я не можу судити про політичну ситуацію, бо я не знаю, досить про це.

Міріам Шмідт, німецький агентство ДПА: Святий Отець, я хотів би задати питання про відносини Святого Престолу з Китаєм і ситуації в цій країні, яка є також досить складно для католицької церкви. Що Ви думаєте про це?

Франциск: Китай є великою країною, яка пропонує світові велику культуру, так багато хороших речей. Я якось в літаку сказав, коли летіли над Китаєм, коли ми поверталися з Кореї, що я би дуже хотів поїхати до Китаю. Я люблю китайський народ, і я сподіваюся, що є можливість мати хороші відносини, хороші стосунки. Ми в контакті ми говоримо, що ми рухаємося вперед, але для мене, мати друзів у такій великій країні, як Китай, який має таку багату культуру і має так багато можливостей сть цього він роздавлений, і це майже святотатство і він зрадив своє покликання, покликання Господа. З цієї причини Церква невблаганна у цьому і не повинна покривати ці речі. Ті, хто покривали це згори -  винні. Навіть деякі єпископи, які покривали це, це жахлива річ, і не має сенсу казати слова розради: "Не хвилюйтеся, і не було нічого ... ні, ні, ні, але це було так погано, що я думаю, що ви плакали важко" ... це було відчуття, яке я мав на увазі, і сьогодні я говорив рішуче.

Марія Антоніета Коллінз, Univision: Ви багато говорили про прощення, що Бог прощає нас і що ми часто просимо вибачення. Я хотіла би запитати вас, після того, як Ви побули в семінарії сьогодні. Є багато священиків, які скоїли сексуальні зловживання щодо неповнолітніх і не просили вибачення за своїх жертв. Ви пробачаєте їм? А з іншого боку, Ви розумієте, жертв або їх родичів, які не можуть або не хочуть прощати?

Франциск: Якщо людина зробила неправильно, усвідомлює, що вона зробила, і не просила пробачення, я прошу Бога, щоби її згадати. Я прощаю її, але вона не отримує це прощення, вона закрита для прощення. Ми маємо вибачити, бо ми всі були прощені. Це одна річ, щоб отримати це прощення. Якщо священик закритий для вибачення, він не буде отримувати його, тому що він замкнув двері зсередини. І  залишається лише молитися, щоб Господь відкрити ці двері. Пробачити ви повинні бути готові. Але не кожен може отримати або знати, як отримати його, або просто не бажають, щоб отримати його. Те, що я говорю, це складно. І це пояснює, чому є люди, які закінчують своє життя загартовані, погано, не отримуючи ніжність Бога.

Марія Антоніета Коллінз, Univision: Що стосується жертв чи родичів, які не прощають - ви розумієте, їх?

Франциск: Так. Я молюся за них. І я не засуджую їх. Одного разу, на одній з таких зустрічей, я зустрів кількох людей, і я зустрів жінку, яка розповіла мені "Коли моя мати дізналася, що я була зґвалтована, вона стала безбожницею, вона втратила віру, і вона померла атеїстом." Я розумію цю жінку. Я її розумію. І Бог, навіть краще, ніж я, розуміє її. І я впевнений, що ця жінка була ведена Богом. Тому що те, чим зловживали, знищили, було її власною плоттю, плоттю її дочки. Я її розумію. Я не суджу, хто не може пробачити. Я молюся і прошу Бога ... Бог є чемпіоном у пошуку шляхів вирішення. Я питаю його, щоб виправити це....

Андрес Beltramo, Notimex: Дякую! Таке нагальне питання - на часі. Ми всі чули, Ви говорите так багато про мирний процес в Колумбії між FARC і урядом. Тепер є історична угода. Ви відчуваєте свою участь в цій угоді, і ви сказали, що ви хотіли би прибути до Колумбії, коли було прийнято цю угоду, право чи що? Зараз є багато колумбійців чекає на вас.

Франциск: Коли я почув новину, що в березні угода буде підписана, я промовив до Господа: "Господи, допоможи нам досягти березня. Готовність є з обох сторін. Саме там, навіть у невеликій групі, всі згодні. Ми повинні досягти березня, для остаточної угоди, яке є точкою міжнародного правосуддя. Я був дуже щасливий, і я відчував, що я був частиною його, тому що я завжди хотів цього. Я говорив з президентом Сантосом двічі про цю проблему. Не тільки я, але і Святий Престол. Святий Престол завжди був готовий допомогти і зробити те, що він міг.

Томас Янсен, CIC: Святий Отче, я хотів щось запитати про кризу мігрантів в Європі. Багато країн будують нові бар'єри, відгороджуються колючим дротом. Що ви думаєте про це?

Франциск: Ви використали слово криза. Це набуло стану кризи після тривалого процесу. Протягом багатьох років, цього процесу, тому що вибухали війни, через які ці люди залишають і тікають у війнах, які вели довгі роки. Голод. Це голод багаторічний. Коли я думаю про Африку ... це буде трохи спрощеним. Але я бачу це як приклад. Це спадає мені на думку, коли я думаю про Африку -  "експлуатований континент". Вони пішли, щоби взятитам рабів, тоді його великі ресурси. Це експлуатованих континент. І, тепер, племінні війни чи ні. Але у них є економічні інтереси, які стоять за ними. І, я думаю, що замість того, щоб експлуатувати континент або націю, варто зробити туди інвестиції - щоби люди змогли працювати і можна було би уникнути цієї кризи. Це правда, як я вже сказав у Конгресі, що такої кризи біженців не було з часів Другої світової війни. Це найбільша. Ви запитали мене про бар'єри. Виробити добро, буде радість.

Марія-де-Sagrarios Аподака Руїс, РНЕ: Дякую. Добрий вечір, Святий Отче. Ви відвідали США в перший раз, ви ніколи не були там раніше. Ви говорили в Конгресі, ви говорили з Організацією Об'єднаних Націй. Ви навернули народ. Чи почуваєтесь Ви більш могутнім? І ще одне питання, ми почули, що Ви привертали увагу до ролі релігійних жінок, жінок в Церкві в Сполучених Штатах. Чи зможемо ми одного разу побачити жінок священиків католицької церкви, як того прагнуть деякі групи в США, і мають деякі інші християнські церкви?

Франциск: Він каже мені, щоб не відповісти на іспанською мовою (з посиланням на отця Федеріко Ломбарді.) Сестри в Сполучених Штатах зробили чудеса в галузі освіти, в галузі охорони здоров'я. Народ Сполучених Штатів любить сестер. Я не знаю, як сильно вони люблять священиків, (сміється), але вони люблять сестер, вони люблять їх так сильно. Вони величні, вони величні, величні, величні жінки. Тоді,у слідуванні за її паствою, свої правила, є й відмінності. Але вони є великими. І з цієї причини я відчував обов'язок, щоб сказати спасибі за те, що вони зробили. Важлива особа уряду Сполучених Штатів сказав мені в останні кілька днів: "Освіта, яку я маю, я зобов'язаний, насамперед, сестрам" Сестри мають школи у всіх районах, багатих і бідних. Вони працюють з бідними і в лікарнях. Це був перший. Другий? перший я пам'ятаю, а другий?

Марія-де-Sagrarios Аподака Руїс, РНЕ Чи відчуваєте Ви себе могутнім, пробувши в Сполучених Штатах з вашим графіком і, маючи такий успіх?

Франциск: Я не знаю, чи я мав успіх, ні. Але я боюся себе. Чому я боюся себе? Я відчуваю завжди - я не знаю, - слабким в сенсі, не маючи влади, а також влади швидкоплинне річ, сьогодні тут, завтра там. Це важливо, якщо ви можете зробити добро з владою. І Ісус визначається потужністю, справжньою силою, щоб служити, щоби зробити "обслуговування", щоб зробити самі смиренні послуги, і я повинен ще зробити прогрес на цьому шляху "обслуговування", тому що я відчуваю, що я не роблю все, що я повинен робити. Таке моє відчуття сили.

По-третє, щодо жінок священиків, це не може бути. Папа Йоан Павло II після довгих, довгих інтенсивних дискусій, сказав так ясно в довгих роздумах. Не тому, що жінки не мають можливості. Подивіться, в Церкві жінки більш важливі, ніж чоловіки, тому що церква є жінка. Це церква, не церква “la” church, not “il” church. Церква є нареченою Ісуса Христа. І Мадонна є більш важливі, ніж папи та єпископи і священики. Я повинен визнати, ми трохи відстаємо в розробці теології жінок. Ми повинні рухатися вперед з цією теології. Так, це правда.

Матильда Imberty, Радіо Франс Святий Отець, ви стали зіркою в США. Це добре для Церкви, якщо Папа є зіркою?

Франциск: Папа повинен ... Ви знаєте, який титул належить використовувати для Папи? Раб рабів Божих. Це трохи відрізняється від зірок. Зірки красиві, щоб дивитися на них. Мені подобається дивитися на них в літній час, коли небо ясне. Але Папа повинен бути, повинен бути слугою слуг Божих. Так, в засобах масової інформації це відбувається, але є й інша правда. Скільки зірок ми бачили, що вийшли і згасли. Це швидкоплинна річ. З іншого боку, бути рабом рабів Божих - це мати те, що не минає.