Професор з Італії прочитає цикл лекцій присвячених проблемам біоетики
  • Срд, 18/09/2013 - 12:05

Громадська організація „Івано-Франківський Християнський Рух за Життя” спільно з Івано-Франківським національним медичним університетом з благословення Архиєпископа і Митрополита Івано-Франківського Кир Володимира Війтишина проводить цикл тематичних лекцій, присвячених проблемам біоетики за участю професора моральної філософії, біоетики та філософської антропології Римського Європейського університету Клавдії Наваріні.

Лекції відбуватимуться в Івано-Франківському обласному клінічному фтізіопульмонологічному центрі, вул. І Франка, 17 (Лекційна аудиторія) 25-29 вересня 2013 р (16:00-19:00).

Вхід – добровільна пожертва (в будь-якому розмірі).

Вітається попередній запис та реєстрація учасників, що передбачає отримання сертифікату Папського Римського університету „Regina Apostolorum”. Реєстраційний внесок 70 грн, зібрані кошти спрямовуються на виготовлення сертифікатів, а також, як і добровільні пожертви, на покриття витрат, пов'язаних з перельотом та перебуванням проф. Клаудії Наваріні в Івано-Франківську.

За потреби, родини III чину Воплоченого Слова радо приймуть на ночівлю учасників.

Просимо зголошуватись. Нам також буде приємно, якщо Ви розкажете про наш захід своїм друзям, знайомим чи людям, яких це може зацікавити.

Координатор - голова ГО "Івано-Франківський християнський рух за життя" Любомир Стринаглюк. Телефони: 0509647015, 0673441995.

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ пр. КЛАВДІЇ НАВАРІНІ

(Івано-Франківськ 25-29 вересня)

16.00-19.00

вул. Івана Франка, 17

Лекційна аудиторія

Обласний клінічний фтізіопульмонологічний центр

 

25 вересня. Коротка історія біоетики. Поняття та визначення.

Опис: Офіційно біоетика бере свій початок з 1970 року  з виходом статті онколога  В. Ресселера  Поттера. Він підняв питання про поєднання етики з новими технологіями та медичними дослідженнями. Проте основа біоетики та її проблематика були відомими уже багато років, зокрема  у сфері лікування та допомоги людям у традиціях Західної культури, в тому числі і християнської. Біоетику характеризують багатьма способами: згідно з деякими авторами, це самостійна наука, яка вивчає етичні проблеми, пов’язані з людським здоров’ям та біологічними вченнями; згідно з іншими – це частина етики, яка в більшій мірі розглядає проблеми початку та кінця життя.

 

26 вересня. Моделі біоетики. Значення людських страждань в межах біоетичних проблем кінця життя людини.

Опис: Деякі біоетичні теорії були розвинені на основі  різних роздумів про людське життя та моральні цінності. Серед інших була виділена утилітарна модель, соціобіологічна модель, принципізм і персоналізм. Остання, здається, найкраще висвітлює основні риси та потреби людської природи, хоча це має назву трикутного методу. Він дозволяє глибоко вникнути у процес тілесних страждань разом із душевними аспектами і дає повне усвідомлення біоетичних можливостей людини, а особливо явища евтаназії.

 

27 вересня. Коли починається життя людської істоти?

Опис: І з біологічної, і з філософської точи зору беззаперечним фактом є те, що людське життя починається з зачаття: в цілому, біологія довела, що людське життя починається із запліднення, а філософія пояснює, що кожне людське життя повинне розцінюватися як поява особи. Все-таки, були зроблені певні спроби відкинути цей факт, висвітлювалась концепція перед-зиготи і перед-ембріона або наголошувалось на прогресивних здатностях зародка , таких як відчуття болю чи задоволення, життєздатності плоду, «зародження мозку» і т.д.

28 вересня. Контрацепція. Аборт та постабортний період.

Опис:Людська статева відмінність дає привід для обмірковування  відмінностей між жінкою та чоловіком, значення любові як дару, унікальної ролі людської істоти серед інших створінь. Контрацепція, в основному, знижує потенціал сексуальних відносин в рамках взаємного кохання, спілкування, відкритості до життя, пропонуючи ілюзію свободи. Деякі контрацептиви взагалі спричиняють приховані аборти, так як вони втручаються в розвиток людського ембріона, а не в процес запліднення. Добровільний аборт може бути найболючішим досвідом в житті жінок, тому що вони зазвичай усвідомлюють, що аборт – це припинення життя їхньої ще не народженої дитини. Відповідно до сучасних досліджень, наслідки аборту не залежать від періоду вагітності і від використаного методу (хірургічного чи хімічного).

29 вересня. Запліднення в пробірці. Клонування людини і дослідження стовбурових клітин.

Опис: Деякі люди вважають, що методи штучного відтворення життя можуть захистити саме життя, тому що вони можуть стати опорою для материнства і батьківства. Це твердження суперечить фактові, що такі методи рідко бувають успішні. Переважна більшість ембріонів у пробірці можуть загинути у фазі імплантації. Більше того, говорячи про запліднення in vitro, часто ембріон  розуміють не як дитину, а як об'єкт. Штучне запліднення спермою чи пересадка  яйцеклітин викликають ще складніші проблеми, тому що весь сенс сім'ї знаходиться під загрозою.

 

Координатор Любомир Стринаглюк. Проводиться попередній запис. Телефони: 0509647015, 0673441995

 

Довідка:

КЛАУДІЯ НАВАРІНІ

Дата народження: 25 червня 1968

Вчений ступінь: доктор філософії

ACADEMIC CURRICULUM

Вчений з моральної філософії у школі психології в Римському Європейському університеті (UER) з 2008 року;

Професор моральної філософії, біоетики та філософської антропології в Римському Європейському університеті з 2005/2006 навчального року, Координатор Центру гуманітарної освіти з 2009 року, координатор центру біоетики та психології з 2010 року.

Професор біоетики (зокрема, питання кінця життя; дослідження стовбурових клітин; догляд за невиліковно хворими дітьми) у Папському університеті (Ateneo Pontificio Regina Apostolorum) з 2001 року; дослідницький грант у Італійському Національному інституті здоров’я  з 2001 по 2008 рік; дослідницький грант у школі Католицького університету біоетики в Римі з 1998 по 2005 рік; чотирирічний ступінь кандидата філологічних наук в Католицькому університеті у Мілані з 1993 по 1998; магістр біоетики при Католицькому університеті у Римі та при Папському інституті Іоана Павла II з 1996 по 1998;

Навчання, викладання і дослідницька діяльність з питань етики, комунікацій та семіотики в Університеті Торонто, Канада, 1996 рік; філософський ступінь (110 нагород з відзнакою, cum laude) в Католицькому університеті у Мілані в 1992 році.