Рубрика "Важкі питання". Як Ісус міг пообіцяти розбійнику "Сьогодні ж будеш зі Мною в раю", якщо воскрес тільки на третій день?
  • Втр, 17/12/2013 - 10:49

ПИТАННЯ: Господь Ісус Христос в час смерті каже розбійнику: «Сьогодні (нині) ж будеш зі мною в раю», – в той час як у Символі віри говориться, що Господь воскрес тільки в третій день, а до цього зійшов в пекло і, отже, не міг бути в Раю перші 2 дні і забрати з Собою розбійника. Як вирішити це протиріччя?

ВІДПОВІДЬ: У заупокійній Мессі священик возносить таку молитву за померлих: «Пом'яни, Господи, покійного; його Ти закликав до Себе з цього світу сьогодні». Це «сьогодні», – яке має те ж значення, що й в процитованих словах Ісуса з Євангелія від Луки, – на перший погляд, входить в противоріччя з тими твердженнями, які ми зустрічаємо, наприклад, у Книзі Діянь Апостольських (2,31), про Його зішестя в пекло. Насправді, Ісус не ввійшов у Рай в Страсну П'ятницю: це сталося в день Його Воскресіння. Спочатку Ісус привів розсудливого розбійника з собою в Лімб Патріархів, або «Авраамове лоно», де перебували всі праведники Старого Завіту в очікуванні, що Спаситель відкриє двері до Небесного Отця.

Слово «рай», яке звучить в Євангелії від Луки («сьогодні ж будеш зі Мною в Раю») – це παράδεισος, від перського «пардес», тобто «сад». Тут воно вжито в значенні Лімба. У Страсну П'ятницю Ісус увійшов не в ту реальність, яку ми сьогодні називаємо «Раєм», а в місце, яке євреї тоді називали раєм, але в якому тоді ще не було можливості споглядати Лик Божий. І лише вранці Воскресіння Ісус Христос відкрив двері Раю, замкнуті після Адамова гріха.

Слово «сьогодні» в Євангелії від Луки покликане позначати час Месії, повноту часів, коли здійснилося відкуплення. Це відкуплення наздоганяє людину після смерті необоротним чином. І розсудливий розбійник, про якого оповідає Євангеліє, повинен був почекати, поки Ісус увійде в Рай, – тому що саме Він знову відкрив його двері для людства. Таким чином, слово «сьогодні» тут має не стільки хронологічне, скільки теологічне значення.

Цим же значенням наділене, наприклад, «сьогодні», яке повторюється протягом усього Великоднього тижня стосовноо Христового Воскресіння. Усі вісім днів тижня in albis віруючі переживають з одним і тим же тріумфуванням Воскресіння, з однаковою насиченістю, з тим же духом, з яким переживають пасхальну ніч і ранок першого дня.

За матеріалами: http://ru.radiovaticana.va