Тижневий огляд: переслідування християн (29.02-06.03)
  • Втр, 08/03/2016 - 10:32

29 лютого повідомляється, що по Ефіопії нещодавно прокотилися акти антихристиянського вандалізму, зокрема, в декількох регіонах країни було осквернено низку церков і християнських могил. Ці події стали темою зустрічі прем'єр-міністра Хайлемаріама Десаленя з лідерами релігійних громад країни. Релігійні лідери закликали уряд і увесь ефіопський народ поважати цінності миру, терпимості і мирного співіснування різних релігій.

1 березня з’явилося два повідомлення, зокрема про те, що нове дослідження, авторитетної американської компанії, яка займається дослідженням питань взаємодії суспільства і релігії «Barna Group» вказує на зростання в американському суспільстві частки тих, хто вважає християнство екстремізмом. В американському суспільстві намітилась тенденція переходу секуляристських переконань більшої частини суспільства у те, що християнство не має жодного стосунку до суспільства, у фазу, коли суспільство починає вважати християнство шкідливим для себе.

Сили безпеки Пакистану приведені у найвищий ступінь бойової готовності через похорон Мутаза Кадрі – мусульманського екстреміста, який убив губернатора штату Пенджаб Салмана Тассера. Мутаз Кадрі був страчений 29 лютого за вироком Високого суду в Ісламабаді. Це спровокувало виступи ісламських екстремістів, через що пакистанська влада боїться антихристиянських погромів.

Згідно з інформацією за 2 березня читаємо, що університет у Шеффілді (Англія) виключив із аспірантури студента Фелікса Нґолу за пост у соціальній мережі Facebook, у якому Нґола висловив свою християнську позицію стосовно одностатевих шлюбів. Два місяці тому Нґола розмістив пост на захист американського клерка Кім Девіс, яка відмовилась реєструвати одностатеві шлюби. У пості було також розміщено посилання на Біблію стосовно гомосексуальних актів. На думку університету, такий пост у соціальній мережі унеможливлює Нґолі стати соціальним працівником, а тому унеможливлює подальші студії в університеті.

Міністр Іраку Хайдер Замілі гостро засудив випадки, коли обманним шляхом за допомогою корумпованих чиновників у християн відбиралися будинки та землі. Держслужбовці, які сприяли захопленню власності християн, мають бути у скорому часі покарані тимчасовою суспендою, або й повністю звільнені з роботи. Таким чином, щойно тепер іракська влада почала хоч якось реагувати на витіснення християн з країни через захоплення їхньої власності.

Нещодавно у салезіянської спільноти, яка утримує школу в Барінасі (Колумбія), було насильницьки відібрано 15 га земель. Після випадку із захопленням салезіянської землі, група невідомих злочинців підпалила грузовик, який належав оо. Салезіянам, що поставило під загрозу життя не тільки самих салезіян, але й учнів школи, оскільки  підпалений грузовик знаходився неподалік від великого газового резервуару. Грузовик після підпалу вибухнув, розбудивши 188 учнів та 10 працівників школи.

Якщо в сучасному Львові мирно співіснують безліч християнських конфесій, то в часи атеїстичного комуністичного режиму така ситуація була недопустима. Після перетворення РПЦ на свою маріонетку радянське керівництво мало намір встановити релігійний контроль над усією територією СРСР, а тому Західну Україну та УГКЦ, що діяла в її межах, чекала трагічна доля. Апофеозом активної діяльності радянських спецслужб щодо цієї церкви став так званий Львівський Собор 1946 року, на котрому фактично було ліквідовано УГКЦ. В березні цього року виповнюється 70 років від тих похмурих подій.

Не так давно Папа Франциск завершив Апостольську подорож до Мексики. Відомою є драматична історія католицької Церкви у цій країні. Через гоніння, що розпочалися після перемоги Мексиканської революції, права Католицької Церкви в цій країні були суттєво обмежені. Цей тиск досяг свого апогею за президентства Плутарко Еліаса Кальєса, який запровадив відомий «закон Кальєса». Ним передбачалися кримінальні та адміністративні покарання за такі «злочини», як служіння Меси, критика уряду, навчання дітей молитві, носіння образків тощо. Священикам заборонялося носити хабіти привселюдно. Однак католики чинили опір антиклерикальним мексиканським урядам.

Президент одного з найстаріших католицьких університетів США Маунт Сент-Мері Саймон Ньюмен під тиском католицької громадськості подав у відставку. Ньюмен увійшов у конфлікт з викладачами та студентами університету, оскільки часто висловлювався негативно про католицьку ідентичність університету, називаючи вірних католицькими джихадистами. Він докладав зусиль, щоб знищити католицьку ідентичність університету, намагався усунути розп’яття з авдиторій і професорських кабінетів, неодноразово зневажливо висловлювання про розп’яття, використовуючи ненормативну лексику. Пори те, що рада університету 87 «за» та 3 «проти» проголосувала за відставку Ньюмена, рада директорів стала на його бік і продовжувала його підтримувати. Тільки неймовірно шалений тиск католицької громадськості примусив цього католикофоба залишити посаду президента.

3 березня з’явилося кілька повідомлень, зокрема про те, що в черговому звіті «Першого інституту свободи» в Техасі, названому «Незаперечний: дослідження проявів ненависті в Америці», стверджується, що за останні 3 роки в США подвоїлася кількість нападів на свободу віросповідання. У першому випуску цього звіту 4 роки тому було зафіксовано понад 600 інцидентів, в яких свобода віри придушувалася або піддавалася загрозі. За цей рік Інститут зафіксував вже 1285 нападів на свободу совісті, що вдвічі вище, ніж за останні три роки.

Владика Венедикт (Алексійчук) розповів про те, що останнім часом частішають випадки, коли Греко-Католицьку Церкву втягують у скандали і назвав кілька причин цього. Перший чинник – це існування певних сил, як це було у псевдособорі, коли  хотіли знищити Церкву, яка була незалежна і мала думку на певні речі, і це свідчила. Друге – це те, що Церкву часто ідеалізують. Третій – це чинник, який є після Майдану. Церква брала активну участь і тоді показала певне непошанування влади. 

Відповідно до інформації за 4 березня читаємо, що більшість внутрішньо переміщених осіб християнського віросповідання в Іраку перебувають у дуже скрутному становищі. Тисячі християнських біженців не можуть знайти роботу, не можуть оплачувати оренду помешкань і тому живуть у надзвичайній скруті в шатрах. Окрім цього, християнські біженці стикаються із мовною дискримінацією в іракському Курдистані, оскільки більшість із них арабомовні. Курди для них піднімають ціни вдвічі й відмовляються обслуговувати їх навіть у лікарнях.

У єменській столиці Аден невідомі терористи напали на будинок для престарілих осіб, яким опікуються Місіонерки Милосердя монашого згромадження, заснованого св. Матір’ю Терезою з Калькутти. В результаті цього теракту загинуло 16 людей, в тому числі й 4 монахині. Жодне терористичне угруповання не взяло на себе відповідальність за цей кривавий вчинок. 

До 70-річчя проведення Львівського псевдособору в 1946 році в Києві в Арт-галереї Українського дому відкрилася виставка «До світла воскресіння крізь терни катакомб», яка розповідає про історію ліквідації та підпілля Української Греко-Католицької Церкви.

В аеропорту британського міста Лутон стався курйоз з бізнес-аналітиком і християнином з Лондона Лаолу Опебійі. Поліція вилучила його з літака після того, як один з пасажирів прочитав повідомлення в його телефоні, присвячене молитві. Л. Опебійі, який родом з Нігерії, прийняли за терориста.

5 березня повідомляється, що у Києві під час презентації виставки «До світла воскресіння крізь терни катакомб» виступив історик Володимир В’ятрович, керівник Інституту національної пам’яті, проводячи у дні 70-х роковин Львівського псевдособору (1946) аналогію між спробою ліквідації УГКЦ і сьогоднішньою агресією Росії. Росія перейняла репресивні методи від радянської тоталітарної системи. Важливо знати методику дії репресивного апарату, механізми якого до цього часу діють в Росії, щоб добре усвідомити те, що зараз відбувається в Україні і називається «гібридною війною». Науковець наголосив, що політика радянської влади проти України була і залишається політикою геноциду.

Пастор з Сирії Едвард Авабдех заявив, що Церква в країні жива і «активна більше, ніж будь-коли раніше», незважаючи на громадянську війну і ІДІЛ, що посилює контроль над країною. Господь дійсно торкається до сердець в цей час кризи. Люди вчаться приходити до Нього в смиренні. В охопленому війною Дамаску недільні служіння відвідують близько 300 осіб. І кожен день команда волонтерів відвідує людей по домівках. Подібним чином люди служать не тільки в столиці, а й по всій країні.

Звістка про вбивство монахинь та мешканців будинку престарілих в Ємені шокувала весь світ. Не залишився байдужим також і Папа Франциск. Понтифік огортає молитвою померлих і висловив свою духовну близькість їх родинам та всім постраждалим від цього акту безглуздого і диявольського насильства. Він молиться про те, щоб це безглузде масове вбивство пробудило совість, призвело до зміни серця і спричинило, аби усі сторони склали зброю і стали на шлях діалогу.

Апостольський вікарій Південної Аравії владика Пол Гіндер заявив, що вбивство сестер Місіонерок Милосердя в Ємені мало своїм підґрунтям ненависть до християнства.

Єпископ-емерит Фабіан Брускевич заявив, що боротьба ЛГБТ лобі з християнством стає усе затятішою та що християни мають бути готовими до переслідування з боку ЛГБТ лобі, яке буде докладати зусиль, щоб заборонити християнам жити згідно з власного віросповідання. Єпископ вважає, що правдивим виявом християнської любові є попередження гомосексуалістам про ту небезпеку, яку практикування гомосексуалізму несе для душі й тіла людини. Також владика Брускевич назвав повним безглуздям спробу зарахувати сексуальні збочення до прав людини, або прирівняти їх до шлюбу між чоловіком і жінкою.