Ватикан: представлено логотип і перші приготування до Святого Року 2025
  • Срд, 29/06/2022 - 12:51
Поглибленням спадщини Другого Ватиканського Собору та зосередженням на молитві буде позначене приготування до Ювілею 2025, який вже отримав офіційний логотип.

Напередодні урочисті святих Апостолів Петра і Павла, 28 червня 2022 р., у Ватикані відбулася презентація логотипу та перших ініціатив у рамках приготування до Ювілею 2025 року, який проходитиме під гаслом «Паломники надії».

Дві ключові теми приготування

Виступаючи під час прес-конференції, що відбулася в Апостольському палаці, архиєпископ Ріно Фізікелла, який координує приготування до Святого Року, розповів, що Папа Франциск просив, аби два роки, що випереджуватимуть цей період благодаті, були зосереджені на двох особливих темах. Отож, 2023 рік буде присвячений засвоєнню фундаментальних тем чотирьох конституцій Другого Ватиканського Собору, 60-річчя початку якого відзначатиметься 11 жовтня. Натомість 2024 рік буде присвячений молитві, аби прочани могли послідовно та дієво приготуватися до цієї події, яка, насамперед, є духовною. У належний час буде повідомлено про окремі події, що супроводитимуть ці два роки приготування.

Співпраця з різними інституціями

Час приготування потрібен також для Риму і для Італії, які матимуть нагоду наново підтвердити свою гостинність для паломників. З цією метою ватиканські організатори тісно співпрацюють з органами державної та місцевої влади та з різними фундаціями та асоціаціями.

Тема, співзвучна з викликами часу

Як зауважив архиєпископ Ріно Фізікелла, кожен Святий Рік набуває повноти свого значення в історії Церкви, коли включений в історичний контекст, який переживає людство, коли зуміє відчитати тривоги та очікування людей. Уразливість, пережита протягом двох років пандемії, поряд зі страхом, викликаним насильством і війнами, вказує на потребу світла надії. Тож гасло «Паломники надії» є вираженням необхідності надати сенсу теперішності, щоби вона могла стати дійсним поштовхом до майбуття.

Логотип Святого Року

Від 22 лютого до 20 травня тривав конкурс пропозицій для логотипу Святого Року. Свої ескізи надіслали студенти, студії дизайну, чернечі інституції, митці, перед якими було поставлене завдання зобразити тему паломництва і надії. Надійшли 294 заявки із 48 різних країн, а вік учасників конкурсу коливається від 6 до 83 років. Комісія оцінювали пропозиції згідно з наступними критеріями: душпастирський – щоб можна було легко здогадатися послання Ювілею, графічний – простота відтворення у різних форматах, та естетичний – якісне зображення, що притягує увагу. Із трьох фінальних пропозицій остаточний варіант обрав Папа Франциск. Переміг у конкурсі проект Джакомо Травізані.

Логотип представляє чотири постаті, що символізують людство, що приходить з чотирьох кінців світу. Вони обіймають один одного, вказуючи на братерство та солідарність. Перша постать тримається за хрест, який є символом і віри, і надії. У підніжжі бачимо хвилі, які нагадують про те, що життєве паломництво не завжди здійснюється спокійними водами. Тому нижня частина хреста переходить в інший символ надії, яким є якір. Композиція також вказує на те, що паломництво не є індивідуальним фактом, але спільнотним, і прямує до хреста, який також не зображений статично, а динамічно завдяки вигнутій формі, спрямованій до людства.

Як підкреслив архиєпископ Ріно Фізікелла, зображення може використовуватися на місцях для будь яких душпастирських ініціатив у рамках приготування та святкування Ювілейного року. Якщо ж ідеться про використання логотипу з комерційною метою на національному чи міжнародному рівнях, воно підлягає законодавству про авторське право, яким розпоряджається Дикастерія в справах євангелізації.