Важкі питання. Чи не суперечить догмату про Непорочне Зачаття Діви Марії те, що Вона була схильна до страждання і смерті?
  • Срд, 05/02/2014 - 11:06

ПИТАННЯ: Чи не суперечить догмату про Непорочне Зачаття Діви Марії те, що Марія була схильна до страждання і смерті, що є наслідком первородного гріха?

ВІДПОВІДЬ: Почнемо з того, в чому полягає суть догмату про Непорочне Зачаття.

«Щоби бути Матір'ю Спасителя, – читаємо в Катехизмі Католицької Церкви, – Марії були дані Богом дари, співмірні з таким великим служінням» (490). Щоб відповісти згодою віри на сповіщення ангела, Вона повинна була бути обійнята благодаттю Божою.

Догмат про Непорочне Зачаття, який проголосив Папа Пій IX 1854 року і увінчав вікову віру Церкви в те, що Марія була сповнена благодаті, сповідує, що Богородиця отримала спокутування з моменту свого зачаття. Діва Марія була з першої миті свого зачаття збережена від усякої скверни первородного гріха, за виключною благодаттю і вподобанням Всемогутнього Бога, в передбаченні заслуг Ісуса Христа, Спасителя роду людського. Бог обрав Її «перш створення світу, щоб була Вона свята й непорочна перед Ним в любові» ( пор. Еф 1,4). У святих отців є звичай називати Діву Марію Всесвята і від всякої скверни гріха захоронена. З ласки Божої Марія залишилася чиста від первородного і від особистого гріха впродовж усього життя.

Отже, догмат про Непорочне Зачаття стверджує, що Марія була зачата без первородного гріха. Однак наслідки первородного гріха стосуються кожної людини. Ні Марія, ні навіть Ісус, що став повністю людиною, не були позбавлені від наслідків первородного гріха, таких як біль, смерть і спокуса. Про це свідчить, наприклад, той факт, що Ісус піддавався спокусам – спочатку в пустелі, потім у Гетсиманському саду. Діва Марія також не була застрахована від спокус – про це згадується і в Євангелії від Луки: Марія «зніяковіла» від слів ангела. Як і перші люди, Адам і Єва, створені в повноті благодаті, володіли всецілою свободою, – так і Діва Марія залишалася вільним створінням.

Наслідки первородного гріха, від яких не була звільнена Марія, стають очевидними у безмірних стражданнях, яким вона піддавалася: «Тобі самій меч душу прошиє», – віщує старець Симеон.

Окремі «привілеї», якими наділена Марія, зовсім не позбавляють Її боротьби проти зла, такої ж, яку ведемо всі ми. Ці привілеї не віддаляють Діву Марію від нас, але навпаки, роблять Її ще ближчою до нас.

Догмат про Непорочне Зачаття свідчить, що Діва Марія, яка разом з нами бореться зі злом і зі смертю, вже перемогла ворога, і тому Її Непорочне Зачаття стає запорукою і нашого спасіння. Таким чином, наявність наслідків первородного гріха жодним чином не суперечать догмату про позбавлення Діви Марії від первородного гріха.

За матеріалами http://ru.radiovaticana.va