Важкі питання. Чи не відходять католики від Святого Письма в питанні підпорядкованості жінки чоловікові?
  • Пон, 18/06/2012 - 00:00

ПИТАННЯ: В 11-й і 14-й главі Першого послання Св. Павла до Коринтян недвозначно говориться про підпорядкування дружини чоловіку і про підпорядкованому положенні жінки взагалі. Чому сьогодні ці підвалини не дотримуються? Чи не відходять християни від Святого Письма?

 

ВІДПОВІДЬ: Перечитаємо згадані автором питання уривки:
«Хочу, щоб ви знали, що кожному чоловікові голова є Христос, а голова жінці - чоловік, а голова Христові - Бог. Кожний чоловік, що молиться чи пророкує з покритою головою, соромить свою голову.  А кожна жінка, що молиться чи пророкує з непокритою головою, соромить свою голову, бо це те саме, якби була обголена.  Бо коли жінка не покривається, нехай обстрижеться. А коли сором жінці стригтися чи голитися, нехай покривається.  Чоловікові не слід покривати голову, він бо образ і слава Божа, жінка ж - слава чоловіка;  бо не чоловік від жінки, а жінка від чоловіка,  і не чоловіка створено для жінки, а жінку для чоловіка. Тому жінка мусить мати на голові знак влади (над нею) заради ангелів. Одначе, в Господі ні чоловік без жінки, ні жінка без чоловіка, бо так, як жінка від чоловіка, так само й чоловік через жінку, а все від Бога. Розсудіть самі: Чи ж воно личить жінці непокритій молитися до Бога? Хіба сама природа вас не вчить, що коли чоловік запускає волосся, то це для нього сором.  А коли жінка запускає довге волосся, то це для неї слава, бо довге волосся дано їй замість покривала. Коли ж хто сперечатися хоче, - то ми такого звичаю не маємо, ані Церкви Божі. ». (ІКор.11,4-16)

І з 14 глави: «Жінки ж, як у всіх церквах святих, нехай мовчать, їм бо не дозволено говорити; нехай будуть у покорі, як і закон говорить. Коли хочуть чогось навчитися, хай спитають удома своїх чоловіків: бо непристойно в церкві жінці говорити. ». ( ІКор. 14, 33-35)

Дійсно, якщо говорити про сьогоднішні підвалини, то, принаймні в Католицькій Церкві, багато що змінилося.
Міжнародна богословська комісія у своєму документі «Принципи християнської моралі» 1974 року стверджує з цього приводу: «Новозавітні Книги розглядають жінку в її залежності від чоловіка, що цілком зрозуміло для тієї епохи. Однак нам здається, що в цьому питанні Святий Дух привів сучасне християнство, разом із сучасним світом, до глибшого розуміння моральних вимог ». Твердження святого Павла - «Жінки, коріться своїм чоловікам, як Господеві» (Еф 5,22) - слід читати, як говорив Іван Павло II, в світлі попереднього вірша: «Коріться один одному в страсі Божому». Це означає, що і чоловіки повинні підкорятися дружинам у Христі. В енцикліці «Familiaris consortio» читаємо: «Справжня подружня любов передбачає і вимагає, щоб чоловік мав глибоку повагу до рівноцінної гідності жінки ... Чоловік повинен жити зі своєю дружиною« в особливій приязні особистостей »(25).
А, як відомо, приязнь, дружба можлива тільки між рівними, або ж вона робить рівними.

 

 

За матеріалами: Радіо Ватикан

 

 

На питання читачів відповідає російська служба Радіо Ватикан - rus@vatiradio.va, поштова адреса для запитань -  – Російська служба Радіо Ватикану, 00120 Ватикан.