Важкі питання. Первородний гріх і клонування
  • Пон, 19/12/2016 - 20:59

ПИТАННЯ: Якщо первородний гріх передається за допомогою статевого акту, то виходить, що клонована людина не буде пошкоджена первородним гріхом?

ВІДПОВІДЬ: Твердження про те, що первородний гріх передається за допомогою статевого акту, не відповідає католицькому віровченю. Деякі міркування Блаженного Августина дають привід вважати, що він первородний гріх безпосередньо пов'язував з хіттю: гріх передається через чуттєву хіть батьків. Однак Августин каже також, що на цю тему він «вважає за краще вчитися, ніж вчити» («Проти Юліана», 5,4,17). Церква ж ніколи не вважала частиною свого віровчення цю думку святого Августина.

Яке ж учительство Католицької Церкви про первородний гріх і шляхи його передачі?

Звернемося до Катехизму Католицької Церкви:
« Як гріх Адама став гріхом усіх його нащадків? Увесь людський рід в Адамі - «як одне тіло однієї людини» (Св. Тома Аквінський, Спірні питання про зло, 4, 1.). Через цю «єдність людського роду» всі люди втягнуті у гріх Адама, як і всі втягнуті у праведність Христа. Проте передання первородного гріха - таїнство, якого ми не можемо повністю зрозуміти. Але знаємо через Об'явлення, що Адам отримав первородну святість і праведність не для себе самого, а для цілої людської природи: піддавшись спокусникові, Адам і Єва скоїли особистий гріх, але цей гріх торкнувся людської природи, яку вони передаватимуть уже у стані упадку (Пор. Тридентський Собор: DS 1511-1512.).»(404) .

Далі в Катехизмі уточнюється, що первородний гріх передається per propagationem, - що можна перевести як «продовження роду», «розширення», «поширення», - «тобто є шляхом передачі людської природи, позбавленої первозданної святості і праведності».

Таким чином, доктрина Церкви не стверджує, що первородний гріх передається шляхом статевого акту або по його причині. Зіпсута людська природа, яким би гіпотетичним способом вона не поширювалася, буде поширюватися зіпсутою.

З огляду на особливий, винятковий привілей  тільки Пресвята Діва Марія була вільна від первородного гріха, але і вона не була звільнена від його наслідків (страждань і смерті), - наслідків, до яких забажав приєднатися і Її Божественний Син.