Важкі питання. Про реінкарнацію
  • Пон, 19/03/2012 - 00:00

ПИТАННЯ: «Як можна довести, що реінкарнації не існує?»

 

ВІДПОВІДЬ: Під теорією реінкарнації мається на увазі віра в те, що після виходу з тіла (тобто смерті) душа втілюється в інше тіло людини або тварини.

 

Поняття реінкарнації (яке є також у Платона і стоїків) стосується вчення індуїзму і буддизму. В обох релігіях основним елементом є прагнення звільнитися від ситуації, в якій людина перебуває, ситуації болю і обману. І оскільки тільки одного  життя не вистачає для того, щоб здійснити таке звільнення, потрібен довгий процес трансміграцій і реінкарнацій. Цій низці людських життів передує – або перериває (для тих, хто жив погано) – безліч нелюдських життів. Причому число реінкарнацій доходить до декількох сотень (для кращих – брахманів і бонзів), а для інших – до кількох тисяч.

 

Концепція реінкарнації суперечить людській волі, в силу якої кожна людина є головним автором власної долі. Реінкарнація суперечить також особистій відповідальності, оскільки в будь-якому випадку можна було б розраховувати ще на одне життя, в якому можна все виправити.

Святе Письмо чітко стверджує, що людина вмирає один тільки раз: «людям призначено вмерти один раз, а потім суд», – читаємо в Посланні до євреїв, глава 9.

Заперечення пекла, тобто вічного покарання, тягне за собою заперечення потреби спасіння. Віра в реінкарнацію заперечує потребу робити добро і уникати зла, адже завжди можна «перездати іспит», втілившись ще раз. Для тих, хто вірить у реінкарнацію, померти, не перебуваючи в стані Божої благодаті, не є великим злом ...

Відповідно до теорії реінкарнації, страждання безневинної дитини можна інтерпретувати як очищення від того, що вона зробила в минулому житті. Зрозуміло, якщо довести до крайності цю теорію, то слід було б відмовитися і від медицини – адже будь-яке страждання необхідне для очищення.

Логіка реінкарнації неприйнятна й тому, що вона допускає перевтілення людини в нижчі істоти, в той час як людська душа становить єдність з тілом в тому вигляді, в якому його створив Бог.

До цього можна ще додати, що істота, позбавлена совісті та свободи, не може здійснити жодного спокутування своїх помилок і очищення.

Сьогодні багато хто, на жаль, навіть з тих, що називають себе християнами, вірять в реінкарнацію. «Називаючи себе мудрими, збожеволіли», – писав святий апостол Павло у Посланні до Римлян. Шкода, що дехто віддає перевагу не Христу, джерелу води живої, а  сумнівним водоймам, не здатним вгамувати спрагу.

За матеріалами: Радио Ватикана

 

На питання читачів відповідає російська служба Радіо Ватикан - rus@vatiradio.va, поштова адреса для запитань -  – Російська служба Радіо Ватикану, 00120 Ватикан.


Добровільний внесок
вкажіть суму пожертви

  грн/місяць