Важкі питання: сексуальна сфера людини
  • Пон, 13/01/2020 - 13:38

Запитання: Чи сумісні католик і сексуальність?

Відповідь: Сексуальна сфера людини є невід’ємним аспектом її особистості. Кожна людина покликана до любові та самовідданості в єдності тіла і духа. Жіноче і чоловіче начало – це дари, які доповнюють одне одного. Сексуальна сфера людини прямо пов’язана з її здатністю любити, що вписане Богом у кожного чоловіка та в кожну жінку. За допомогою сексуального компонента людина виражає себе, спілкується з іншими людьми, відчуває і проявляє любов до людини. Цей компонент характеризує людину не тільки фізично, але й психологічно і духовно, відбиваючись у всіх сферах людського життя. Розбіжності та взаємодоповнюваність між чоловіками та жінками є Божим задумом, згідно з тим покликанням, для якого призначена кожна людина. Здатність людини любити самовіддано вписана в її тілесність. Людське тіло з його сексуальною складовою, чоловіче і жіноче начало є не тільки джерелом продовження роду, але й містить подружній аспект, тобто здатність виражати любов на всіх її рівнях, а також духовному. Будь-яка форма людської любові позначена чоловічим та жіночим началом, тому сексуальність є благом, це дар, створений Богом. Він, створивши за Своїм образом і подобою чоловіка та жінку, побачив, що це добре, як читаємо в Книзі Буття.

Саме завдяки сексуальній сфері людина може відкриватися іншим людям. Призначення сексуальності – любов як дар і прийняття. Любов виражена в зустрічі та спілкуванні чоловіка та жінки є даром Божим і позитивною силою, орієнтованою на дозрівання чоловіка і жінки як особистостей. Цей дорогоцінний ресурс наділяє здатністю до самовідданості, а вона є призначенням кожної людини, незалежно від її статусу.

Сексуальність як фізична самовідданість реалізується в нерозривному шлюбі, що містить аспект подружньої близькості. Однак призначення до любові та самовідданості, що вписане у сферу людини, реалізується не тільки в шлюбі, але й у безшлюбності заради Царства Небесного, а також в статусі людини, що не вибрала дорогу безшлюбності, але й ще не має шлюбних обітниць. У будь-якому статусі та покликанні відповідно до сили відкуплення Ісуса Христа, здійсненого щодо кожної людини, стала можливою позитивна практика доброчесності як для тих, хто пов’язаний шлюбом, так і для покликаних до богопосвяченого життя або не пов'язаних шлюбом.

Про значення сексуальної сфери в житті людини можна прочитати в спеціально присвячених цьому питанню документах Католицької Церкви, наприклад, посібник католицької освіти під назвою «Педагогічні орієнтири щодо людської любові» або документ Папської ради у справах сім’ї «Сексуальна сфера людини: істина і значення». Отже, відповідь на запитання однозначна – католик і сексуальність не тільки сумісні, але й не може бути католика без сексуального компонента.