Важкі питання: щоденне причащання
  • Втр, 28/08/2018 - 10:43

Чи можна приймати Святе Причастя щодня? Адже потрібно причащатися завжди з чистою совістю, а таких випадків, напевно, не може бути.

Незважаючи на деякі течії і спотворення, Церква завжди рекомендувала часте, навіть щоденне причащання.

В Середні віки Св. Тома Аквінський стверджував: «Євхаристія - це духовна їжа, і так само, як ми щодня харчуємося тілесною їжею, похвально харчуватися кожен день і цим Таїнством».

В енцикліці «Mediator Dei» Папа Пій XII пише: «вирощувати в душах, ввірених вашому піклуванню, ревне і ненаситне бажання приймати Ісуса Христа. Нехай ваше учительство заповнить вівтарі дітьми і молоддю, які жертвують Божественному Спасителю свою чистоту і свій ентузіазм. Нехай до нього приступають подружжя, щоб, насичені святою їжею і завдяки їй могли виховувати ввірене їм потомство в мудрості й любові Ісуса Христа. Нехай приступають і робочі  для куштування ефективної й бездоганної їжі, що освіжить їх сили ... Нарешті, зберіть всіх людей всіх станів і "переконайте  прийти" (Лк 14,23), бо це є хліб життя, якого потребують всі».

Повчання «Eucharisticum mysterium» Священної конгрегації обрядів (1967) говорить: «Очевидно, що Пресвята Євхаристія, яка приймається регулярно або щодня, зміцнює єдність з Христом, рясніше насичує духовне життя, сильніше озброює душу чеснотою і дає тому, хто причащається, більш надійну запоруку вічного блаженства. Тому настоятелі парафій, сповідники і проповідники покликані часто і ревно вмовляти християнський народ вдаватися до настільки благочестивого і рятівного жесту» (37).

У свою чергу, святий Іван Павло II в посланні «Dominicae Cenae» стверджував: «Не слід забувати, що Євхаристія, трапеза Хліба Господнього, - це безперервне запрошення, про що свідчить літургійна відозва священнослужителя "Ecce Agnus Dei! Beati qui ad cenam Agni vocati sunt", - а також текст євангельської притчі про запрошених на весілля. Пам'ятаймо, що в цій притчі багато хто відмовляється від запрошення, виправдовуючись різними обставинами» (11).

Вірно, як зауважує автор питання, ми повинні причащатися з чистою совістю, але кожен день ми порушуємо цю умову. Однак совість можна очистити різними способами. Якщо у нас на душі звичайні гріхи, то досить акту покаяння, який вимовляється на початку. Якщо ж ми усвідомлюємо, що у нас на душі тяжкий гріх, то потрібно приступити до Таїнства Покаяння. Святий Дух говорить устами апостола Павла: «Тому хто буде їсти хліб або пити чашу Господню недостойно, буде винний за тіло і кров Господню.  Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п'є цю чашу.  Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є.  Ось чому у вас багато недужих та хворих, а чимало й умирають» (1 Кор 11, 27-30).

На жаль, в наш час багато приступають до Святого Причастя, не випробувавши ретельно свою совість і не посповідавшись. В даному випадку мова йде про знецінення (якщо не сказати наругу) Таїнства Євхаристії.