«Видима єдність» і «взаємне визнання» це різні речі, – кардинал Кох
  • Птн, 07/11/2014 - 14:47

Ватиканський «міністр у справах екуменізму», кардинал Курт Кох вірить, що проведення Року Реформації 2017 принесе «додаткове розуміння сутності Церкви», яке в різних конфесіях різниться.

«Екуменічне пояснення розуміння Церков і єдності є ядром у відносинах між Церквами», – сказав президент Папської ради сприяння християнській єдності 3 листопада в Берліні. Він додав, що, не розуміючи цілей екуменізму, Церкви можуть «відірватися» одна від одної...

Кардинал Кох взяв участь у відкритті циклу читань, який організували в університеті Гумбольдта в Берліні на тему «Екуменізм культури суперечки? Католики контрагенти Лютера».

«У той час, коли Католицька Церква вважає, що ціллю є видима єдність Церкви, серед церков, які вийшли з Реформації, з’являється просування постулату «взаємного визнання», – зазначив кардинал Кох. На його думку, таке поняття єдності виражатиметься лише як «сума всіх церковних уз».

Посилаючись на 500-річчя Реформації, представник Ватикану висловив надію, що «рік 2017 не буде закриттям, але новим початком». Він підкреслив, що тоді з’явиться «гармонія трьох елементів: покаяння, вдячності та надії». Як це вже сформулювали в спільному документі Папської ради сприяння християнській єдності і Всесвітньої лютеранській асоціації – «Від конфлікту до спільноти».

Спільне святкування ювілею Реформації має розпочатися з публічного акту покаяння, – каже кардинал Кох. Він нагадує, що «покаяння і навернення одночасно є змістом кожної реформи».

«Екуменізм сьогодні потребує повернення до ревного пошуку єдності», – сказав кардинал. Він зазначив, що заважає цьому «постмодерна ментальність, яка в корені попрощалася з ідеєю єдності».

Ватиканський єрарх також нагадав, що «основний документ» Євангелічної церкви в Німеччині (EKD) з нагоди ювілею Реформації згадує про «плюралізацію західного християнства», як гідний похвали вплив Реформації. Кардинал Кох розкритикував це формулювання, зазначивши, що «де розділення єдиного Тіла Христового не є каменем спотикання, екуменізм є зайвим».