Перу: заклик єпископату на захист життя
  • Чтв, 24/07/2014 - 17:24

«Лише Бог є паном життя, а нам належиться про нього дбати», – про це йдеться у ноті Єпископської Конференції Перу у відповідь на оприлюднення «Провідника штучного переривання вагітності з терапевтичних мотивів», який наприкінці червня затвердило Міністерство охорони здоров’я Перу.

Так званий «терапевтичний аборт» в Перу є легалізований ще від 1924 року, на основі 119 статті Карного Кодексу, але до цього часу бракувало окремого протоколу, який би регламентував його засновування в лікарнях. Заповнити цю прогалину вирішило Міністерство охорони здоров’я, приготувавши відповідні вказівки, які стосуються загрози для життя матері з огляду на можливі важкі недуги та визначають умови та процедури штучного переривання вагітності в описаних випадках.

На оприлюднення «Провідника» Єпископська Конференція Перу відповіла декларацією, зверненою до вірних, до всіх громадян та виконавчої влади, зокрема, до матерів та лікарів, називаючи рішення міністерства «неморальним, неконституційним та незаконним», адже воно суперечить перуанській конституції, яка у першій статті говорить про захист людської особи та її гідності, а в другій – про право на життя. Отож, згідно з існуючим правопорядком, «як вагітна матір, так і зачате дитя мають право на життя, а також отримувати захист та пошану власних прав з боку держави».

Католицька Церква Перу вже раніше висловила свою незгоду з міністерським протоколом, ще в квітні заявивши, що терапевтичний аборт «не захищає, але вбиває». Викриваючи порушення права на життя, яким є вбивство беззахисних дітей віком до 22 тижнів життя, ієрархи вказують на те, що немає необхідності переривати життя, адже медичні спеціалісти неодноразово підтвердили, «що навіть у важких випадках, коли існує загроза для життя матері чи дитини, є різноманітні медичні заходи, за допомогою яких можна врятувати обох».

Крім того, єпископат вказує на глухоту урядовців до бажання більшості громадян, які прилюдно, під час різноманітних маніфестацій, наголосили на необхідності захисту життя. На думку ієрархів, міністерський документ «завдав глибокої рани гідності людської особи, сприймаючи її як щось, що можна викидати, існування якої залежить від рішення матері та бригади лікарів».

Єпископи додають, що «затверджуючи протокол про застосування терапевтичного аборту, було зроблене рішення на користь насильства і тортури проти невинних, переступаючи через цінності, на яких заснована держава». Звернення завершується словами блаженної Матері Терези з Калькутти, сказаними під час отримання Нобелівської премії миру 1979 року: «Країна, яка погоджується на аборт, не вчить свій народ любити, але навпаки, застосовувати насильство для досягнення того, чого прагне. А це тому, що аборт є найбільним руйнівником любові та миру».