Папа після Хресної Дороги: Де є Бог
  • Суб, 30/07/2016 - 10:34

Оргкомітет СДМ вирішив цього разу вийти назустріч молодому глядачу і створити сучасну Хресну дорогу. Ця вистава-молитва мала на меті показати Хресну дорогу як Дорогу милосердя. І це був новий погляд.  

Традиційні 14 стоянь поєднані з 14 вчинками милосердя щодо тіла і душі. Таким чином кожне стояння торкалося певних проблем, з якими стикаються молоді люди сьогодні: повага до життя, бідність, голод, страждання, смерть, звільнення від гріха, відвага і героїзм віри, самотність. Через конкретні церковні спільноти показано, що Церква несе милосердя і допомагає у цих драматичних ситуаціях. 

Роздуми написав єпископ Гжегож Ришь, єпископ-помічник Краківської архідієцезії, відомий історик Церкви, проповідник і реколекціоніст і відповідальний за справу нової євангелізації. 

Кожне стояння - це зустріч з різноманітними мистецькими формами, що утворюють назву і зміст стояння. Тут переплітаються танець і малюнок, акробатика і анімація, тут є місце для вуличного мистецтва. Організатори сподіваються, що такі форми допомогли "дістатися" до всіх молодих людей світу. 

На місці кожного стояння був кількаметровий живий дуб. Поряд з ним стояла табличка з назвою стояння і вчинком милосердя. Згодом вони разом з табличками будуть перевезені і посаджені на території санктуарія св. Йоана Павла ІІ у Лагєвніках. Дуби перетворяться на живу і постійно зростаючу Хресну дорогу, пам'яткою СДМ 2016.  

Кожне стояння було пов'язане з організацією або спільнотою, які роблять вчинки млиосердя. Це Спільнота св.Егідія, Kirche in Not, Дім самотньої матері - "Вікно життя", "Ковчег", "Зупинка Ісус" (Przystanek Jezus), "Ченаколо", Сестри-місіонерки Божественної любові та інші. 

 

Промова Святішого Отця

На закінчення Хресної Дороги

Краків – Блонія, 29 липня 2016 р.

Бо я голодував, і ви дали Мені їсти;

Мав спрагу, і ви Мене напоїли;

Чужинцем був, і ви Мене прийняли;

Нагий, і ви Мене одягли; хворий, і ви навідались до Мене;

У тюрмі був, і ви прийшли до Мене.

(Мт 25, 35-36)

Ці слова Ісуса відповідають на запитання, яке часто лунає в нашому розумі і серцях: "Де є Бог?". Де є Бог, якщо на світі існує зло, якщо є голодні люди, спраглі, бездомні, вигнанці, емігранти? Де є Бог, коли невинні люди вмирають від насилля, тероризму, війн? Де є Бог, коли безжальні хвороби розривають узи життя і любові? Або, коли дітей використовують, принижують, і коли вони також страждають від серйозних патологій? Де є Бог перед обличчям неспокою тих, що сумніваються і засмученими душами? Існують такі запитання, на які не має жодних людських відповідей. Ми можемо тільки поглянути на Ісуса і Його запитати. А відповідь Ісуса така: "Бог є в них", Ісус є в них, страждає в них, глибоко ототожнений з кожним з них. Він так з'єднаний з ними, що творить майже "одне тіло".

Сам Ісус вирішив ототожнитися з цими нашими братами та сестрами, що зазнають біль і неспокій, погоджуючись пройти дорогою страждання до Голгофи. Вмираючи на хресті, Він віддає себе в руки Отця і несе на собі і в собі, з самовідданою любов’ю, фізичні, моральні і духовні рани цілого людства. Обіймаючи дерево хреста, Ісус обіймає наготу і голод, спрагу і самотність, страждання і смерть чоловіків і жінок всіх часів. Цього вечора Ісус, і ми разом з ним, обіймаємо з особливою любов’ю наших братів із Сирії, які втекли від війни. Ми вітаємо їх з братерською любов’ю і симпатією.

Проходячи Хресну Дорогу Ісуса, ми відкрили заново значення уподібнення до Нього, через 14 вчинків милосердя. Вони допомагають нам відкритися на Боже Милосердя, просити про милість усвідомлення того, що без милосердя людина нічого не може зробити; без милосердя я, ти, ми, всі нічого не можемо зробити. Погляньмо передусім на сім вчинків милосердя щодо тіла: голодних нагодувати, спраглих напоїти, голих одягти, мандрівників в домі прийняти, в'язнів утішати, хворих відвідати. Задарма ми отримали, задарма даваймо. Ми покликані, щоби служити Ісусові, розіп’ятому в кожній особі, яка була зіпхнута на маргінес, щоби доторкнутися Його благословенного тіла в окремій людині: голодній, спраглій, голій, ув'язненій, хворій, безробітній, переслідуваній, в іммігрантові. Там ми знайдемо нашого Бога, там ми можемо доторкатися до Господа. Сам Ісус нам це сказав, пояснюючи, на підставі якого "протоколу" ми будемо судимі: за кожним разом, коли це ми зробили найменшому з наших братів – Йому це зробили (пор. Мт 25, 31-46).

За вчинками милосердя щодо тіла йдуть вчинки милосердя щодо душі: тим, які сумніваються, давати добру пораду, невмілих повчати, тим, котрі грішать, робити зауваження, засмучених утішати, образи прощати, кривди терпляче зносити, молитися за живих і померлих. Коли ми приймаємо особу, яка була відкинута оточуючим світом, яка була зранена на тілі і в прийнятті грішника, котрий має зранену душу, ставкою є наша християнська ідентичність.

Сьогодні людство потребує чоловіків і жінок, а особливо молодих людей, таких як ви, які не хочуть переживати своє життя на половину, молодих, готових присвятити своє життя безкорисливому служінню найбіднішим і найслабшим братам, на зразок Христа, який віддався цілком заради нашого спасіння. Перед обличчям зла, страждання, гріха, для учня Ісуса єдиною можливою відповіддю є дар себе, а навіть дар власного життя, за зразком Христа; такою є постава служіння. Якщо хтось, хто називає себе християнином, не живе, щоб служити, то він служить лише задля того, щоби жити. І таким чином, своїм життям відрікається від Ісуса Христа.

Дорога молодь, сьогоднішнім вечором Господь знову запрошує вас стати активними героями служіння; Він прагне вас зробити конкретною відповіддю на потреби і страждання людства; хоче, щоби ви були Його знаком милосердної любові для наших часів! Для того, щоби виконати цю місію, Він вказує вам дорогу особистої активної участі і самопожертви – це Хресна Дорога. Хресна Дорога є дорогою щастя слідування за Христом аж до кінця, часто серед драматичних обставин щоденного життя; це та дорога, яка не боїться невдач, відторгнення оточуючим світом, самотності, оскільки наповнює людське серце повнотою Ісуса. Хресна Дорога є дорогою життя і стилем Бога, якою Ісус провадить також посеред стежок суспільства –інколи поділеного, несправедливого і корумпованого.

Хресна Дорога є єдиною, яка перемагає гріх, зло і смерть, оскільки провадить до променистого світла воскресіння Христа, відкриває горизонти нового і абсолютного життя. Вона є дорогою надії і майбутнього. Хто нею прямує з щедрістю і вірою, дає людству надію і майбутнє.

Дорога молодь, в ту Велику П'ятницю багато учнів повернулися сумними до своїх домівок, хтось бажав повернутися до своїх сіл, щоби забути про хрест. Я запитую вас: як сьогодні увечері ви хочете повернутися до ваших будинків, до ваших місць проживання? Як ви хочете повернутися сьогодні увечері, щоби зустрітися з самими собою? Світ дивиться і очікує від вас відповіді на виклик цього запитання.