- Пон, 18/05/2020 - 16:45
Алегорії Справедливості (Iustitia) та Дружби (Comitas), що є, правдоподібно, останніми творами одного із геніїв епохи відродження Рафаеля, написаними незадовго до його смерті 1520 року: йдеться про знахідку, відкриту під час реставраційних робіт у Залі Костянтина в Апостольському палаці у Ватикані, що входить до комплексу Ватиканських музеїв. У дійсності, ці дві постаті єдині з усіх фресок у кімнаті виконані особливою технікою олійного живопису на стіні.
Згадані реставраційні роботи розпочалися в березні 2015 року, опрацювавши на цей час три стіни великої кімнати – 18 на 12 метрів, висотою приблизно 13 метрів – які Папа Лев Х призначив для дипломатичних зустрічей, яку після несподіваної смерті маестро декорували його послідовники. Реставрацію протягом п’яти років здійснюють спеціалісти Реставраційної майстерні Ватиканських музеїв.
Відслонення зображень було заплановане на 20 квітня, коли у Ватикані мав відбутися міжнародний конгрес, присвячений 500-річчю від дня смерті митця. Але через пандемію коронавірусу захід був скасований. Покривала, що закривали відновлені фрески, були зняті вранці 13 травня в присутності директора Ватиканських Музеїв Барбари Ятти та групи експертів. Відкриття музеїв після карантину дасть змогу й зовнішнім відвідувачам милуватися красою форм і кольорів, яким позначений Зал Костянтина.
Серед фресок, написаних послідовниками митця, вирізняються дві жіночі постаті, які, правдоподібно, з’явилися з під пензля Рафаеля. Особливість цих зображень полягає у застосованій техніці малювання. Витончені методи очищення, застосовані ватиканськими реставраторами, дають змогу чітко розгледіти надзвичайні кольори та відтінки, притаманні Рафаелеві, і плодами їхньої праці вже незабаром зможуть насолоджуватися відвідувачі Ватиканських Музеїв.