Міжвідомче ватиканське послання католицьким школам: спільність місії
  • Пон, 14/08/2023 - 16:01

Послання двох Дикастерій Римської Курії, яке є підсумком зустрічі представників мережі католицьких шкіл, вказує на необхідність слухати одні одних, щоб разом запроваджувати ініціативи для розвитку освіти.

 

Після зустрічі представників світової мережі католицьких шкіл, яка у травні 2023 року відбувалася з ініціативи Дикастерії Інститутів богопосвяченого життя та Товариств апостольського життя разом з Дикастерією культури та освіти, ці обидва відомства Римської курії вирішили звернутися з окремим спільним посланням «до тих, хто причетний до виховної місії католицьких шкіл», подякувавши за спільний досвід та закликавши ризикувати на шляху розвитку освітніх ініціатив.

Різноманіття в єдиній місії

На початку послання йдеться про те, що спільна травнева зустріч мала на меті вислухати представників католицьких шкіл, чуючи їхні труднощі та потенціал для сьогодення, що є наслідком запрошення Апостольської конституції Praedicate Evangelium до «взаємного слухання», де «кожен має чому навчитися». Крім того, підкреслюється роль Дикастерії, яка відповідає, зокрема, за богопосвячених осіб, адже значну частину з понад 240 000 католицьких шкіл очолюють Інститути богопосвяченого життя та Товариства апостольського життя. «З цієї нагоди, як органи Святого Престолу на служінні Святішому Отцеві, ми навчалися від тих, хто працює на передовій освіти; крім того, кожна з двох Дикастерій вчилася в іншої. Справді, два ока бачать краще, ніж одне, і два вуха чують краще, ніж одне», – зазначається у відозві. Далі ми знаходимо подяку всім, хто «присвячує найкращі ресурси свого життя важливій освітній місії, до якої вони покликані», тим, хто складає світову освітянську спільноту, «нитки різних кольорів, сплетені в єдиний гобелен», незважаючи на статус та виконувану функцію.

Труднощі як нагода для сміливих кроків

Травнева зустріч виявила також серйозні труднощі у можливості надання освіти та її функціонування. «Крім того, йдеться про маргіналізацію віри в Бога в суспільному житті, зменшення кількості покликань до богопосвяченого життя та закриття чи відчуження шкіл. «Прочитання деяких даних, які описують реальність, загрожує сповільнити надію, але те, що на перший погляд блокує відвагу, насправді може виявитися “стартовим блоком”, який сприяє новому стрибку вперед», – читаємо далі. У цьому контексті цитуються слова Папи під час аудієнції 25 лютого 2023 року, де він заохочує до органічної синергії між академічними інституціями задля кращого сприяння універсальній місії Церкви у співзвуччі різних голосів «хору».

Йдеться про необхідність єдності шкіл, Інститутів богопосвяченого життя, які займаються освітою, а також єпископів і духовенства. «Неминуче потрібно, щоб духовенство, богопосвячені особи, миряни об’єдналися разом і щоб останнім була гарантована можливість відтворити освітній голос дієцезії та навіть унікальний тембр чернечої харизми. У зв’язку з цим ми закликаємо вас запускати ініціативи, навіть експериментального характеру, наповнені уявою та креативністю, здатних поділяти майбутнє, точні в діагностиці та з широкими горизонтами бачення. Нехай же страх перед ризиками не згасить сміливі кроки. Справді, криза – це не час, щоб засунути голову в пісок, а дивитися на зірки, як Авраам (Бут. 15,5)», – наголошується у зверненні. Таким чином, ми знаходимо потребу негайно врахувати реальність, щоб з Церкви могли вийти майбутні рішення. «Нехай Дух Христа просвітить наші почуття, зробивши їх здатними розрізняти, уявляти та ризикувати», – читаємо на завершення послання до дійових учасників католицьких шкіл.