Що означає прийняти Божий дар, яким є Ісус? | Католицький Оглядач 
Що означає прийняти Божий дар, яким є Ісус?
  • Срд, 27/12/2017 - 13:27

«Що означає прийняти Божий дар, яким є Ісус?». Відповідь на таке запитання шукав Папа Франциск разом з учасниками загальної аудієнції, яка у середу, 27 грудня 2017 р., відбулася в залі Павла VI у Ватикані. Своє повчання з цієї нагоди він присвятив значенню Господнього Різдва.

Як зауважив Святіший Отець, спорудження вертепів та, насамперед, різдвяна літургія своїми біблійними читанням і традиційними піснеспівами дає нам змогу «пережити оте “сьогодні”, в якому “народився для нас Спаситель, Христос Господь” (Лк 2,11)». «В наш же час, особливо в Європі, ми спостерігаємо своєрідне “виродження” Різдва: в ім’я фальшивої пошани до тих, які не є християнами, яка часта приховує бажання маргіналізувати віру, зі свята усувається будь-які посилання на народження Ісуса», – сказав він, додаючи:

«Але в дійсності, саме ця подія є єдиним справжнім Різдвом! Без Ісуса немає Різдва, є якесь інше свято, але не Різдво. Але якщо у центрі перебуває Він, тоді також все довколишнє, тобто, світла, звуки, різні місцеві традиції, включаючи характерні страви, все співдіє у тому, щоб творити атмосферу свята, але з Ісусом в центрі. А коли Його усуваємо, світло гасне й усе стає фальшивим та примарним».

За словами Папи, ми покликані, наслідуючи євангельських пастухів, шукати та знайти «істинне світло», тобто, світло Ісуса, Який ставши людиною, такою ж, як і ми, показує Себе з несподіваного боку: народжується від незнаної дівчини, яка приводить Його у світ у стайні. «Світ нічого не зауважив, але ангели в небі, які знають, в чому справа, ликують! І саме так Божий Син показується також і нам: як Божий дар для людства, зануреного в пітьму та в заціпенілість сну», – вів далі Наступник святого Петра, зауваживши:

«І також сьогодні ми часто є свідками того факту, що людство віддає перевагу темряві, бо знає, що світло винесе на яв всі ті дії та думки, які змусять почервоніти, або ж викличуть гризоту сумління. Й тоді віддається перевагу тому, щоб залишатися в темряві й не перемінювати власні помилкові звички».

У цьому контексті можемо запитати себе: що означає прийняти той Божий дар, яким є Ісус? Він Сам нас навчив Своїм життям, що це означає: «щоденно ставати безкорисливим даром для тих, кого зустрічаємо на своїй дорозі». І саме через це на Різдво обмінюються подарунками. Адже Ісус є для нас «справжнім даром», а ми, «бажаючи стати даром для інших», даруємо подарунки, як знак того наставлення, якого нас навчає Ісус.

Святий Павло писав у Посланні до Тита: «Божа благодать з’явилася спасенна всім людям і навчає нас, щоб ми жили тверезо, праведно і благочестиво в цьому світі». Як підкреслив Папа, Божа благодать «явилася» в Ісусі, Якого Пречиста Діва Марія породила, як будь-яку дитинку в цьому світі, але Який не прийшов «із землі», але «з неба», тобто, від Бога. Отож, через втілення Сина «Бог відкрив нам шлях нового життя, яке ґрунтується не на егоїзмові, а на любові».

«І, врешті, це один важливий аспект: у Різдві ми можемо побачити, як людську історію, яку рухають вперед могутні цього світу, відвідує Божа історія. І Бог залучає тих, які, будучи відсунутими на узбіччя суспільства, стали першими адресатами Його дару, тобто, дару спасіння, принесеного Ісусом. З незначними та зі зневаженими Ісус встановляє дружбу, яка триває в часі та підтримує надію на краще майбутнє. Цим людям, яких представляли вифлеємські пастухи, “явилося світло велике” (Лк 2,9-12)», – сказав Святіший Отець, додаючи:

«Вони були марґіналізовані, вважалися підозрілими, їх зневажали, та, однак, саме вони були першими, кому явилася ця новина. З такими людьми, незначними та зневаженими, Ісус встановляє дружбу, яка триває в часі та підтримує надію на краще майбутнє. Цим людям, яких представляли вифлеємські пастухи, явилося світло велике, яке привело їх безпосередньо до Ісуса. Разом з ними у кожній епосі Бог бажає будувати новий світ, такий світ, в якому вже не буде відкинених, зневажених і нужденних людей».

Підсумовуючи, Папа заохотив слухачів відчинити цими днями свої серця та уми, щоб прийняти цю благодать. Ісус є «Божим даром для нас», а ми, приймаючи Його, можемо стати даром для ближніх, «насамперед тих, які ніколи не зазнали уваги та ніжності», до чого нас спонукає Різдво. «Таким чином, – сказав він, – Ісус знову приходить, щоб народитися в житті кожного з нас, а через нас – ставати знаком спасіння для найменших та відкинених».


Паломництво Святими місцями

Добровільний внесок
вкажіть суму пожертви

  грн/місяць