Криза віри і життя вимагає рішучих пастирів, а не «німих собак»,- французький єпископ
  • Пон, 12/02/2024 - 16:06

Французький єпископ, відомий своєю правовірністю, висловив похвалу американським єпископам, які стали прикладом відвертості перед обличчям глибокої кризи віри усередині Церкви, кризи, яка, за його словами, примушує роздумувати над великою схизмою, що має наступити у часи Антихриста.

У нещодавньому інтерв’ю для «National Catholic Register» єпископ Марк Айє з єпархії Байонна, Олорон і Лескар на південному заході Франції сказав, що сьогодні «сама істина під загрозою, а разом з нею й усе людство».

Наполягаючи на тому, що єпископи повинні говорити як справжні пастирі душ, і скаржачись на мовчання багатьох французьких єпископів у питаннях віри, Альє похвалив єпископів у США за те, що вони підняли свій голос на захист таких речей, як святість життя та за їхню щорічну присутність на національному Марші за життя у Вашингтоні, інформує LifeSiteNews.

«Коли я поїхав до США, я виявив, що в парафіях проводяться богослужіння, присвячені гідності життя, і що на кожному Марші за життя бере участь значна кількість єпископів, чого немає у Франції чи інших країнах».

«Справедливо сказати, що багато їхніх єпископів не є «німими собаками», — сказав Альє. Висловлюючи надію, що єпископи у Франції можуть наслідувати їхній приклад, він продовжив, «можливо, вони можуть заохотити нас, французьких єпископів, гавкати трохи голосніше».

Прагнучи роздумати над кризою істини, з якою зіткнувся світ, минулої осені Альє опублікував книгу «Le temps des saints» (Час святих), у якій він стверджував, що всередині церковної єрархії єдність повинна «ґрунтуватися на Символі віри, який не знає жодних розбіжностей, хоча в діалозі зі світом не завжди можна дочекатися консенсусу, перш ніж висловлюватися».

Подаючи приклад, Альє не ухилявся від підвищення голосу, щоб роз’яснити справжню католицьку практику та доктрину. Після видання Ватиканом «Fiducia Supplicans», у єпархіальній інструкції від 29 грудня, Альє заборонив своїм священникам благословляти гомосексуальні та нерегулярні «пари». Натомість він наказав давати благословення лише кожній людині окремо за таких обставин, кажучи, що «якщо люди просять про це», священники «повинні дати їм благословення, за умови, що воно стосується кожної особи окремо, закликаючи їх до навернення та запрошуючи їх просити допомоги благодаті, яку Господь дарує всім тим, хто просить Його, щоб узгодити своє життя з Божою волею».

Французький єпископ сказав «Register», що криза сексуального зловживання, з якою Церква все ще має справу, є ознакою більш глибокої втрати віри на колись християнському Заході. «Криза сексуального зловживання була, певним чином, вершиною айсберга кризи Церкви і, що глибше, занепаду віри, який Ратцінґер пророчо проаналізував ще в 1969 році», — сказав єп. Альє.

Відзначаючи поєднання кризи масового відступництва від християнської віри на Заході та посилення жорстоких гонінь на християн у всьому світі, єпископ наголосив на необхідності належної оцінки нашого сьогодення.

Спостерігаючи за «дистанціюванням Церкви від своєї місії закликати людей до навернення», разом із «одержимістю структурними реформами», «ризиками розколів, поділів усередині Церкви» та загрозою, яку становлять технологічні досягнення стосовно «контролю, який вони можуть чинити над свободою та совістю», — сказав єп. Альє, такі речі нагадують про те, що Церква вчить про прихід Антихриста.

«Катехизм Католицької Церкви вчить нас, що приходу Христа передуватиме прихід безбожної людини, Антихриста», — сказав він. «Ми не будемо «знати ні дня, ні години», але ми абсолютно повинні знову інтегрувати події, які переживаємо сьогодні, у християнське бачення історії, яке не може обійтися без цієї перспективи повернення Христа, яка має бути ключем до нашого розуміння».

Єпископ також закликав до літургійного миру, який зосереджувався б на навчанні вірних «скарбу літургії», сказавши, що «конституція Sacrosanctum [Concilium] ІІ Ватиканського собору допускає обидві форми, і було б краще навчати вірних скарбу літургії, а не створювати розчарування серед молоді, особливо тому, що з мого досвіду вони з радістю переходять від меси св. Пія V до меси Павла VI, якщо вона добре відслужена. Тож немає сенсу обтяжувати їх ідеологічними війнами, які надихали їхніх старших під час великої кризи після Собору, і які більше не стосуються сучасного світу».

У своїй власній єпархії єп. Альє зберіг відправу традиційної латинської меси навіть після того, як були опубліковані обмеження «Traditionis Custodes», натомість дотримуючись «лояльного застосування» «Summorum Pontificum» Бенедикта XVI, яке розширило використання традиційної літургії.

Говорячи про відкинення базових істин про людську природу, таких як очевидне зростання кількості абортів, одностатевих «шлюбів» і трансгендерної ідеології, французький єпископ сказав, що остаточна відповідь полягає в тому, щоб знову відкрито говорити правду про Бога.

«Якщо ми знову будемо говорити правду про Бога, ми неминуче будемо говорити правду про людину, яка є такою необхідною в цій антропологічній кризі, яку ми переживаємо, і ми повинні робити це, не боячись шокувати чи наштовхнутися на ворожість, але говорячи прямо до совісті людей, тієї інтимної святині, де лунає Божий голос», – сказав він.