Запліднення in vitro руйнує не лише міжособистісні відносини, а й саму моральність людини
  • Срд, 11/03/2015 - 11:05

Чому не застосовуються інші методи лікування безпліддя, наприклад, напротехнології, –  розважає глава єпископської конференції Польщі Архиєпископ Станіслав Ґадецкі,  коментуючи прийняття урядом прем'єр-міністра Єви Копач проекту закону про запліднення in vitro, підготовлений Міністерством Охорони Здоров'я.

Важко зрозуміти, чому уряд не розглядає інші методи боротьби з безпліддям, наприклад напротехнології та фокусується виключно на екстракорпоральному заплідненні. Не поширюється інформація про цей метод, нічого не чути про її успішність. Але вона реальна, я переконався у цьому особисто, коли у Познані відкрилася перша клініку напротехнології, яку заснувала група лікарів. Уже записалося 141 подружжя, 47 із них очікує народження дитини. Це добрий результат для першого року роботи. Проте, коли особи, які бажали пропагувати можливість лікування безпліддя звернулися до регіонального телебачення з цією темою, її було відхилено і матеріал не зняли.

Варто нагадати, що процедура запліднення in vitro (в пробірці, екстракорпоральне запліднення) коштує кілька тисяч злотих, а у клініці напротехнології пацієнти платять 600 злотих. Виявляється, що вже існують зарезервовані теми, про які громадське телебачення не робить матеріалу. Це свідчить про те, що ми маємо справу з грою інтересів, що не йдеться просто про дітей, які можуть народитися також завдяки напротехнології, котра є справжнім лікуванням безпліддя.

Захисники запліднення in vitro часто пояснюють, що вони виступають за життя, тому його підтримують. Але це лише половина правди, а гасло вельми оманливе. При здійсненні процедури екстракорпорального запліднення гине кілька ембріонів, тому це є одне життя коштом декількох інших життів, життя за смерть. А крім цього, це штучне запліднення людини, котра, хоч і не навмисне, ставить її на рівень тварини. Воно розриває особистий зв’язок між чоловіком і жінкою, батьком і матір’ю; руйнує міжособистісні відносини і мораль людини.

Цей метод задовольняє природне прагнення стати батьками, але не дивиться на іншу людину. Так дитина стає товаром, який можна собі "замовити". Таке ставлення до людини, як до речі, дуже небезпечне. І, зрештою, йдеться про великі гроші, що заробляють на цьому методі, хоча все нібито відбувається на благо людства. По суті, запліднення in vitro руйнує не лише міжособистісні відносини, а й саму моральність людини. Тому що, якщо запроваджується релятивізм у такому важливому питанні, як людина, то насправді не існує більше ніякої межі.