Вперше у Карітасі Львова відбувся обмін досвідом на всеукраїнському рівні
  • Пон, 20/05/2019 - 18:27

До львівського Карітасу з’їхались представники з різних куточків України, щоб побачити, як тут працюють з дітьми і підлітками. Фахівці проекту «Соціально- педагогічна робота з дітьми та молоддю» БФ «Карітас – Львів УГКЦ» 15-16 травня ділились своїм досвідом з  соціальними педагогами та працівниками БФ "Карітас Донецьк" у м. Дніпро, БФ "Карітас Краматорськ", БФ "Карітас-Волинь", БФ "Карітас-Київ", БФ "Карітас Самбірсько-Дрогобицької Єпархії", БФ "Карітас Маріуполь", БФ "Карітас Запоріжжя". Загалом участь навчанні взяли 9 працівників.

У перший день гості мали можливість не лише теоретично засвоїти нові методи та інструменти в роботі з дітьми шкільного віку, а й познайомитись з підлітками, які відвідують «Дитячо – юнацький соціальний центр» Карітасу за адресою вул. Костя Левицького, 111. На практиці гості побачили, як ефективно діє педагогіка пригод, як будувати команду, як створювати відкрите середовище довіри і простір, де підліткам комфортно. Наприкінці дня відбулось спільне комунікаційне коло разом з підлітками, де кожен мав можливість висловити свою думку і поділитись своїми враженнями.

На другий день учасники навчальної програми взяли участь у квесті з citi-bound по Львову. Команди отримали завдання і час на його виконання, опісля презентували результати.

У завершальному колі з дорослими учасники зустрічі-тренінгу розповіли організаторам, що нового вони відкрили для себе, що їм найбільше сподобалось і як вони застосовуватимуть набуті знання вже у своїх організаціях. Вони констатували, що праця з підлітками потребує неабияких знань і вмінь, має багато підводних каменів. Керівник проекту Юля Геруля відзначила, що метод Пригодницької педагогіки вчить дітей та молодь практичним навичкам комунікації, вмінню долати життєві перешкоди, креативності, впевненості, орієнтації на власні сили та ресурси і показує їм, що люди відкриті до допомоги. За словами психолога проекту Софії Зотіної, результат Пригодницької педагогіки підкріплюється щоденними зусиллями, зокрема, заняттями з особистісного зросту, з набуття позитивних навиків, конфліктології, профорієнтації, проведення таборів тощо. Така неформальна освіта, яка передбачає зворотній зв’язок і базується на принципі «рівний-рівному», з часом дає добрі плоди. Учасникам сподобався сам метод педагогіки пригод, який є живим, ненав’язливим і пізнавальним, має розмаїтий арсенал інструментів і вправ, які використовуються. Також всіх вразила вулична робота, досвідом ведення якої ділилися працівники проекту Олександр Пентелейчук та Сергій Майоров.

Слід зазначити, що з дітьми і молоддю, які опинились у складних життєвих обставинах, БФ «Карітас – Львів УГКЦ» працює з 2009 року. Це інноваційний проект, методологія якого є альтернативою на противагу репресивним методам роботи з дітьми та підлітками. Концепція «Соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю» Карітасу спрямована на розвиток «м’яких» навичок, таких як комунікація, критичне мислення, аналіз та сортування інформації, висловлення власної думки, побудова стосунків, робота в команді, вирішення конфліктів, публічні виступи. Принципами соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю є комплексність, робота над стосунками, орієнтація на ресурси, потреби та участь, добровільність, відсутність формальностей і гнучкість, сприйняття і конфіденційність.